Nowy numer Biuletynu Bezpieczeństwa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej

Safe Sky Nr 1(13)/2021

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zaprasza do lektury kolejnego numeru magazynu Safe Sky, kwartalnika opracowanego przez Biuro Bezpieczeństwa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Materiały w nim zawarte tworzą specjaliści PAŻP oraz autorzy zewnętrzni. Celem Safe Sky jest promocja bezpieczeństwa w ruchu lotniczym oraz najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie ATM.

Wprowadzenie do bieżącego numeru magazynu:

"Witamy na łamach pierwszego w tym roku numeru Safe Sky. Mamy nadzieję, że będziemy mogli nadal przedstawiać Państwu interesujące treści. Wszyscy kojarzymy chyba charakterystyczne Turbolety inspekcji lotniczej. Powoli, po 30 latach, kończą one służbę w PAŻP. Dariusz Krzowski przedstawi historię ich użytkowania. Zbliża się wiosna, a z nią wzmożona aktywność ptactwa wszelkiej maści w pobliżu lotnisk. Paweł Szpakowski opisze ten problem oraz sposoby radzenia sobie z nim. W sekcji wspominkowej zapraszamy do poznania tajników wykorzystania urządzenia o enigmatycznej nazwie składopis.

Doświadczenia z pierwszej ręki przekaże niezastąpiony Klaudiusz Dybowski. Skoro było o technologiach wykorzystywanych w przeszłości, musi być też mowa o tych najnowocześniejszych. System SDDC to najnowszy projekt rozwojowy PAŻP. Jego znaczenie przedstawi Piotr Bożyk.

Biuro Bezpieczeństwa życzy Państwu rodzinnych, bezpiecznych i przede wszystkim zdrowych
Świąt Wielkanocnych!
Zapraszamy do lektury.
Biuro Bezpieczeństwa"


Spis treści:

  • Papuga” L-410 Turbolet po 30 latach kończy służbę w inspekcji lotniczej - Dariusz Krzowski
  • Zderzenia statków powietrznych z ptakami cz. 1 - Paweł Szpakowski
  • Składopis - Klaudiusz Dybowski
  • Surveillance Data Distribution Cloud - Piotr Bożyk

Do pobrania:
Biuletyn Bezpieczeństwa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Nr 1(13)/2021


Wszystkie numery magazynu Safe Sky w wersji elektronicznej dostępne są pod adresem:
www.pansa.pl/safe-sky

Źródło: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
comments powered by Disqus