Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe wymagania w zakresie wyposażenia samolotów i śmigłowców w pasy bezpieczeństwa

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje, że zgodnie z rozporządzeniem komisji (UE) nr 965/2012 z 5 października 2012 r. przed wydaniem certyfikatu zgodnego z nowymi przepisami koncesjonowani przewoźnicy powinni wykazać spełnianie następujących wymagań:

  • dla samolotów: zawartych w CAT.IDE.A.205 (a) (5) i CAT.IDE.A.205 (b), dotyczących wyposażenia samolotów we właściwe pasy bezpieczeństwa na każdym siedzeniu członka załogi lotniczej oraz na każdym siedzeniu położonym obok pilota i na każdym siedzeniu obserwatora położonym w kabinie załogi lotniczej. 
  • dla śmigłowców: zawartych w CAT.IDE.H.205 (a) (5) (6) i CAT.IDE.H.205 (b), dotyczących wyposażenia śmigłowców we właściwe pasy bezpieczeństwa na każdym siedzeniu członka załogi lotniczej i wymaganego członka personelu pokładowego oraz w przypadku śmigłowców, dla których indywidualne CofA wydano w dniu lub po dniu 1.08.1999 r. wymogów zawartych w CAT.IDE.H.205 (3) dotyczących wyposażenia we właściwe pasy bezpieczeństwa na każdym miejscu pasażerskim dla wszystkich pasażerów w wieku 24 miesięcy lub starszych.

Ponadto, uprzejmie informujemy, że po dniu 8 kwietnia 2015 r. koncesjonowani przewoźnicy wykonujący loty z wykorzystaniem samolotów o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MCTOW) mniejszej niż 5700 kg i MOPSC mniejszej niż 9, będą zobowiązani wykazać spełnianie wymogu zawartego w CAT.IDE.A.205 (a) (3), czyli obowiązku wyposażenia każdego miejsca pasażerskiego we właściwe pasy bezpieczeństwa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony