Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe przepisy dla lotnictwa ogólnego – Part NCO

Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, że od dnia 28 października br. dla niezarobkowych operacji lotniczych, wykonywanych z wykorzystaniem statków powietrznych innych niż skomplikowane technicznie statki powietrzne z napędem silnikowym, zaczynają obowiązywać przepisy rozporządzenia Komisji (UE) nr 962/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmienione przez rozporządzenie Komisji (UE) nr 800/2013 z dnia 14 sierpnia 2013 r. oraz przez rozporządzenie Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r.

Wejście w życie powyższego rozporządzenia oznacza stosowanie załącznika VII (Part-NCO) do operacji niezarobkowych wykonywanych z wykorzystaniem statków powietrznych innych niż skomplikowane technicznie statki powietrzne z napędem silnikowym z poniższymi wyjątkami:

a. NCO.OP.190  (Użycie dodatkowego tlenu) – szybowce,
b. NCO.IDE.A.155  lit b) ppkt 1 (Dodatkowy tlen w samolotach z kabiną bez hermetyzacji) – samoloty,
c. NCO.IDE.H.155 lit b ppkt 1 (Dodatkowy tlen w śmigłowcach z kabiną bez hermetyzacji) – śmigłowce,
d. NCO.IDE.S.130 lit. a) (Dodatkowy tlen) – szybowce,
e. NCO.IDE.B.121 lit. a)  (Dodatkowy tlen) – balony,
f. NCO.IDE.A.170 (Awaryjny nadajnik lokalizacyjny (ELT)) – samoloty,
g. NCO.IDE.H.170 (Awaryjny nadajnik lokalizacyjny (ELT)) – śmigłowce,
h. NCO.IDE.S.115 lit. a) ppkt 2 (Operacje VFR – przyrządy pilotażowe i nawigacyjne) – szybowce,
i. NCO.IDE.S.120 lit. b)  (Loty chmurowe – przyrządy pilotażowe i nawigacyjne) – szybowce.

Przepisy wymienione w lit. a – i będą miały zastosowanie od dnia 25.08.2016 r.

Rozporządzenie Komisji (UE) nr 965/2012 dotyczy tylko tych statków powietrznych, które posiadają świadectwo typu wydane przez EASA. Dla pozostałych statków powietrznych w dalszym ciągu będą stosowane przepisy załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 listopada 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych – tj. „Szczegółowe zasady dotyczące bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych lotnictwa ogólnego i usługowego oraz obowiązków ich użytkowników (PL-6)”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony