Przejdź do treści

Nowa struktura dla architektury systemu IWB

W systemie IWB (iwb.pansa.pl) wdrożono nową strukturę dla architektury systemu poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań hybrydowych Microsoft Azure. Wprowadzone zmiany pozwolą już teraz na sprawniejsze korzystanie z udostępnianych w systemie informacji lotniczych oraz umożliwią skalowalność zużycia zasobów serwerowych i lepszą wydajność usługi.

Użytkownicy serwisu łączą się platformą bez pośrednictwa lokalnych serwerów (bezpośrednio do chmury), co ułatwia i przyspiesza dostęp pozwalając jednocześnie na użytkowanie systemu w tym samym czasie przez znacznie większą ilość użytkowników niż dotychczas. Ponadto zmiany te poprzedzają przyszły rozwój platformy generacyjnej oprogramowania, interfejsu graficznego użytkownika i rozwiązań mobilnych.

Dodatkowo w najnowszej aktualizacji wprowadzono szereg ułatwień i poprawek istniejących funkcjonalności, w tym:

Dostęp do 70 AIP z całego świata, w tym z całej Europy (przy użyciu Europejskiej Bazy Danych AIS – EAD)


Dostęp do bieżących depesze NOTAM z całego świata (EAD)


Udoskonalony moduł METEO umożliwiający:

dostęp do depesz METAR, TAF, SIGMET, GAMET, AIRMET z FIR EPWW (Podgląd METEO)


podgląd i animację map meteorologicznych w module Meteo (Przeglądarka obrazów METEO)


animowanie wybranych map meteorologicznych na podkładach map głównych (Ustawienia mapy)

*Wszystkie mapy i depesze meteo udostępniane w IWB są publikowane przez IMGiW

System zawiera także szereg innych ułatwień, takich jak:

    uproszczenie dostępu do funkcji SZUKAJ MIEJSC / OBIEKTÓW widocznej w górnym menu


uproszczenie dostępu do funkcji USTAWIENIA MAPY widocznej w górnym menu oraz wiele innych drobnych poprawek


Dostępna jest także kompleksowa, nowa INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA w języku angielskim, do pobrania (LINK)


Od momentu uruchomienia do listopada 2019 r. system IWB został zmodyfikowany o kilka nowych funkcjonalności i poprawek: 

  • Uporządkowano wyświetlanie stref FUA. Wycofano się zupełnie z pokazywania stref w czasie lokalnym i opisywania stref w czasie lokalnym. Wszystkie strefy pokazywane w zakładkach FUA opisywane są czasem UTC
  • Zmieniono wyszukiwanie NOTAM w Przeglądarce NOTAM. Do tej pory przeglądarka pokazywała tylko NTM aktywne w momencie wyszukiwania. Obecnie Przeglądarka NOTAM w IWB pokazuje wszystkie dostępne NOTAM-y dla danej lokalizacji (również wszystkie NTM pokazuje zakładka dostępna przy lotniskach) UWAGA: dzięki powyższej zmianie IWB stało się narzędziem, które może służyć do kompletnego podglądu NOTAM. W związku z tym IWB jest godne polecenia dla Dyżurnych Portu i koordynatorów mniejszych lotnisk jako system do podglądu NTM.
  • Rozdzielono wersje językowe NOTAM – od teraz w polskiej wersji językowej IWB widać tylko NTM po polsku (poza seriami F i B, które publikowane są tylko po angielsku), i odpowiednio w wersji angielskiej
  • Dostępna jest lista cywilnych planów lotu widoczna przy każdym lotnisku. Widoczne są na niej również plany lotu VFR. Co ważne; na liście widoczne są również FPL zawierające kod ICAO danego lotniska.
  • Wprowadzono podział na pilotów / studentów / dyspozytorów w trakcie rejestracji do systemu. Obecnie wszystkie profile mają posiadają dostęp do takich samych funkcji w systemie. Podział służy celom statystycznym, a także profilowaniu dalszego rozwoju IWB.
  • Oraz inne drobne poprawki służące ułatwieniu obsługi aplikacji

System Integrated Web Briefing (IWB) Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop

Nasze strony