Najnowocześniejsze produkty PZL-Świdnik na Air Show 2013 w Radomiu
W najbliższy weekend (24-25 sierpnia), PZL-Świdnik S.A., spółka z grupy AgustaWestland, weźmie udział w Międzynarodowych Pokazach Lotniczych Air Show-2013 w Radomiu. Podczas tego największego wydarzenia lotniczego w Polsce i jednego z największych w Europie, przedsiębiorstwo zaprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie wiropłatów, potwierdzając swoją wiodącą pozycję w sektorze śmigłowcowym. Na ziemi i w powietrzu zademonstrowany zostanie śmigłowiec AW149 oferowany w przetargu na zakup 70 maszyn dla polskich Sił Zbrojnych. Wystawione zostaną także bezzałogowy SW-4 Solo RUAS/OPH oraz śmigłowce SW-4 i W-3PL Głuszec.
„Nasza obecność na Air Show w Radomiu potwierdzi doskonałe możliwości PZL-Świdnik jako jedynego polskiego producenta dysponującego pełną zdolnością w zakresie projektowania, rozwoju i produkcji najnowocześniejszych wiropłatów. Zaprezentowane śmigłowce będą przykładem wybitnych możliwości, jakimi dysponują i mogą dysponować w przyszłości polskie Siły Zbrojne. W szczególności mam na myśli śmigłowce AW149 i SW-4 Solo”, powiedział Mieczysław Majewski, Prezes Zarządu PZL-Świdnik S.A.
AW149 to najnowsze osiągnięcie inżynierów PZL-Świdnik oraz AgustaWestland, zaprojektowany i rozwinięty w ciągu ostatnich lat. To nowoczesny śmigłowiec wojskowy spełniający najsurowsze wymagania operacyjne w zakresie elastyczności, osiągów, bezpieczeństwa i efektywności kosztowej. To najnowocześniejsza konstrukcja, spośród oferowanych w przetargu, która posiada otwartą architekturę oprogramowania zarządzającego systemami śmigłowca oraz charakteryzuje się dużymi możliwościami rozwoju. Dzięki posiadaniu własności intelektualnej tzw. kodów źródłowych, PZL-Świdnik i AgustaWestland mogą zapewnić Polsce najszersze możliwości modyfikacji i dostosowywania śmigłowców do potrzeb polskich sił zbrojnych w przyszłości.
„Jesteśmy przekonani, że śmigłowiec AW149 to jedyne rozwiązanie, które może w pełni sprostać potrzebom polskich Sił Zbrojnych oraz zagwarantować wymierne korzyści polskiemu przemysłowi. Oferujemy Polsce nie tylko śmigłowiec. Jesteśmy w stanie dostarczyć najbardziej wszechstronne rozwiązania, obejmujące również pakiety szkoleniowe i logistyczne, które gwarantują największą dostępność i bezpieczną eksploatację śmigłowców przez najbliższe 40 lat”, dodał Nicola Bianco, Dyrektor Zarządzający PZL-Świdnik S.A.
Niewątpliwą atrakcją pokazów w Radomiu będzie również śmigłowcowy bezzałogowy system powietrzny SW-4 Solo RUAS/OPH, będący efektem ścisłej współpracy między PZL-Świdnik i AgustaWestland. Solo jest przykładem zaangażowania przedsiębiorstw w rozwój sektora bezzałogowych statków powietrznych, który ma wielki potencjał rozwojowy i tworzy nowe szanse na rynku.
AW149
„SW-4 Solo RUAS/OPH to jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie lotniczych osiągnięć ostatnich lat, który potwierdza, że w PZL-Świdnik stawiamy na innowacyjność. Możliwość realizacji lotów z pilotem na pokładzie oraz w wariancie bezzałogowym istotnie rozszerza zdolności nowoczesnych wiropłatów.”, powiedział Tomasz Bilski, Dyrektor Działu Projektowania, PZL-Świdnik S.A.
Ekspozycję statyczną PZL-Świdnik uzupełnią flagowe produkty przedsiębiorstwa, mianowicie sprawdzający się w operacjach wojskowych i cywilnych lekki jednosilnikowy śmigłowiec SW-4 oraz będący w służbie polskich Sił Zbrojnych śmigłowiec W-3PL Głuszec, który wielokrotnie potwierdził swoje doskonałe możliwości jako bardzo efektywna i niezawodna maszyna zdolna do realizacji misji w najtrudniejszych warunkach.
PZL-Świdnik S.A. jest sponsorem strategicznym Międzynarodowych Pokazów Lotniczych Air Show-2013 w Radomiu.
Produkty PZL-Świdnik na Międzynarodowych Pokazach Lotniczych Air Show-2013
AW149
AW149 to średni dwusilnikowy wojskowy śmigłowiec wyznaczający nowe standardy na rynku. AW149 zapewnia wielozadaniowość wymaganą od nowoczesnego śmigłowca wsparcia pola walki oraz gwarantuje niezrównaną efektywność kosztową, z powodzeniem realizując zadania z zakresu wsparcia bojowego, transportu żołnierzy i sprzętu, ewakuacji medycznej, SAR i CSAR, kontroli i dowodzenia, a także wielu innych.
W-3PL Głuszec
W-3PL Głuszec to wielozadaniowa, wojskowa wersja śmigłowca W-3 Sokół, będąca w służbie polskich Wojsk Lądowych. Dzięki swoim doskonałym możliwościom W-3PL Głuszec może być z powodzeniem wykorzystywany do realizacji różnego rodzaju zadań, w tym: transportu żołnierzy, misji CSAR czy niszczenia celów naziemnych. Śmigłowiec W-3PL Głuszec jest wyposażony w sprzęt, awionikę i systemy uzbrojenia, które mogą być dostosowane do charakteru wykonywanej misji.
SW-4 Solo RUAS/OPH [Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny (Rotorcraft Unmanned Air System)/ Opcyjnie Pilotowany Śmigłowiec (Optionally Piloted Helicopter)]
Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny (RUAS), opracowany przez zespoły inżynierów AgustaWestland i PZL-Świdnik, oparty jest na sprawdzonej platformie lekkiego jednosilnikowego śmigłowca SW-4. Został on zaprojektowany do realizacji zarówno operacji bezzałogowych, jak i wykonywania lotów załogowych, zapewniając tym samym maksymalną elastyczność operacyjną. Śmigłowiec SW-4 w wersji RUAS może być wykorzystywany do realizacji różnorodnych zadań, w tym misji wywiadowczych, obserwacyjnych, rozpoznawczych oraz transportu ładunków. Obsługiwany przez pilota może służyć do transportu personelu oraz misji z zakresu nadzoru i interwencji.
SW-4 SOLO RAUS
SW-4
SW-4 to jednosilnikowy wielozadaniowy śmigłowiec przeznaczony do przewozu 5 osób, w dzień i w nocy w warunkach VFR. Elastyczność, bezpieczeństwo, łatwość pilotażu i niskie koszty eksploatacji sprawiają, że SW-4 jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych użytkowników. SW-4 może być z powodzeniem wykorzystywany do realizacji wielu zadań. W wersji cywilnej śmigłowiec jest najczęściej użytkowany do transportu VIP, natomiast w wersji wojskowej idealnie sprawdza się jako śmigłowiec dyspozycyjny, patrolowy oraz dla potrzeb podstawowego i zaawansowanego szkolenia.
Komentarze