MTOW 600kg dla samolotu Pipistrel Virus SW
Pragniemy poinformować, że istnieje możliwość rejestracji samolotu Pipistrel Virus SW w kategorii z MTOW do 600kg na podstawie Permit-To-Fly (Form 18B) wydanego przez EASA poświadczającego zgodność z przepisami LSA.
W takim wypadku pilot ma możliwość wykorzystania pełnego MTOW samolotu wynoszącego 600kg, co przy wadze samolotu ok. 300kg daje 300kg ładowności. Oznacza to możliwość wykorzystania pełnego konstrukcyjnego MTOW samolotu, a nie balansowania na granicy kategorii Ultralekki z MTOW=472,5kg. Taki samolot jednak wymaga od pilota przynajmniej licencji turystycznej PPL(A) i musi być obsługiwany w certyfikowanej stacji obsługowej Part M lub Part 145. Harmonogram prac i obsług dla takiego samolotu jest taki sam jak samolotu w kategorii Ultralekki, przez co koszty utrzymania samolotu nie są wysokie.
Samolot rejestrowany jest na pięć znaków i może być wykorzystywany na własne potrzeby, z wyłączeniem szkolenia i lotów komercyjnych. Ponadto do podróżowania po Europie nie jest wymagana zgoda państw na wlot w przestrzeń powietrzną jak ma to miejsce w kategorii Ultralekki.
Pragniemy nadmienić, że wyżej opisana rejestracja nie jest w kategorii Specjalny ani Ultralekki, dzięki czemu nalot na takim samolocie liczony jest do zdobywania kolejnych licencji i uprawnień.
Permit-To-Fly może zostać wydany tylko dla NOWYCH samolotów Pipistrel Virus SW.
Koszty uzyskania Permit-To-Fly wynoszą 700 EUR, które pokrywają postępowanie w EASA.
W razie dodatkowych pytań zalecamy kontakt z polskim dystrybutorem Pipistrel, firmą SKYDREAM
Pipistrel VIRUS SW to flagowy model słoweńskiej firmy Pipistrel nagrodzony dwukrotnie przez NASA za wyjątkowe osiągi przelotowe (prędkość przelotowa ponad 270 km/h) i niezwykłą ekonomię lotu (zasięg ponad 1500km). Virus SW w kwietniu 2012 z sukcesem zakończył kolejną wyprawę dookoła świata, a następna taka wyprawa jest w trakcie.
Więcej informacji nt samolotu można znaleźć na stronie www.skydream.pl.
Komentarze