Przejdź do treści
Port Lotniczy Zielona Góra (fot. lubuskie.pl)
Źródło artykułu

Lubuskie lotnisko notuje dwukrotny wzrost ruchu

Ponad 12 tys. pasażerów obsłużył w pierwszym półroczu 2018 roku Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost. To w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrost o 104%. – Lotnisko w Babimoście ma ogromny potencjał i warto w nie inwestować. Mamy bardzo dobrą umowę z Polskimi Liniami Lotniczymi i to przekłada się na wzrost liczby pasażerów. Ten wynik świadczy o tym, że Lubuskie potrzebuje portu lotniczego – komentuje marszałek Elżbieta Anna Polak.

O rosnącym ruchu na polskich lotniskach pisał także 10 lipca dziennik Rzeczpospolita. Artykuł zwraca szczególną uwagę na wzrost aktywności pasażerów w regionalnych portach lotniczych. Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost odnotowuje systematyczny wzrost liczby. – Powodów jest kilka. Od ponad roku mamy nowego przewoźnika, czyli LOT. Z Babimostu lata też większy samolot, co przełożyło się na podniesienie komfortu podróży. I co chyba najważniejsze, zmieniliśmy godziny odlotów i przylotów na bardziej dogodne dla pasażerów (odlot z lotniska w Babimoście: 5:45, powrót: 22:30). W konsekwencji przylatujący do Warszawy i odlatujący np. do Londynu, Paryża czy Kopenhagi mogą się przesiąść, natomiast chcący zwiedzić stolicę mają do dyspozycji cały dzień – wyjaśnia marszałek.


(fot. Rzeczpospolita)

Rozwój portu, to także zasługa inwestycji realizowanych przez samorząd województwa. W Porcie Lotniczym Zielona Góra/Babimost zamontowano ILS, czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Wartość tej inwestycji, współfinansowanej z LRPO to prawie 4 mln zł. Co bardzo ważne, dzięki dostosowaniu lotniska do europejskich wymogów bezpieczeństwa, port może działać przez całą dobę i obsługiwać lotniczy transport towarowy.
– budowa drogi patrolowej – koszt: 859,9 tys. zł
– budowa sieci energetycznej zasilającej pionowe znaki nawigacyjne – koszt: 860 tys. zł
– budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej – 3,1 mln zł
– naprawa/remont nawierzchni Płyty Postoju Samolotów nr 1 i drogi kołowania „Echo” – koszt: 640  tys. zł
– naprawa/remont oświetlenia projektorowego PPS nr 1 i DK „Echo”
– budowa Hali Kontroli Przylotów – koszt: 3,2 mln zł

W najbliższym czasie Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze modernizować będzie także terminal odlotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony