Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko Chopina: Ogłoszono przetarg na infrastrukturę paliwową

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” ogłosiło właśnie przetarg na budowę kolejowego frontu rozładunkowego paliwa lotniczego dla Lotniska Chopina w Warszawie, wraz z rurociągiem dalekosiężnym.

Dzięki inwestycji możliwe będzie dostarczanie paliwa lotniczego cysternami kolejowymi, poprzez kolejowy front rozładunkowy, rurociąg dalekosiężny do bazy paliw, gdzie paliwo zostanie zmagazynowane w zbiornikach, a następnie wydane na transport autocysternowy i dalej do statków powietrznych. To infrastruktura niezbędna, aby wprowadzić element konkurencji na rynku paliwa lotniczego w porcie. Front rozładunkowy umożliwi przepompowywanie paliwa z cystern kolejowych bezpośrednio do magazynów w bazie paliwowej. O tej inwestycji mówi się przynajmniej od kilku lat.

Kolejowy front rozładunkowy zlokalizowany został pomiędzy torami szlakowymi na trasie Warszawa-Radom, a torami metra warszawskiego. Obejmuje on teren na południe od istniejącego wiaduktu na ul. Poleczki. Przesyłowy rurociąg dalekosiężny rozpoczyna się natomiast na terenie frontu rozładunkowego, a kończy pomiędzy bazą Petrolot-u a ul. Wirażową. Technologia przejścia rurociągu pod torami nie została z góry narzucona przez wykonawcę, choć musi ona zostać przez niego zaakceptowana.

Całość inwestycji zrealizowana zostanie w ciągu 10 miesięcy. Dzięki niej paliwo na Lotnisku Chopina będzie mogło dostarczać więcej firm, a ruch cystern samochodowych po płytach postojowych zostanie znacznie ograniczony. Do tego spadną ceny paliw i wzrośnie bezpieczeństwo samego portu.

Oferty i wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 25 maja do godziny 10:00. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony