Lotnisko Babice - oświadczenia ULC z 19 listopada 2008

ulc_logo
Ukazały się dwie wersje oświadczenia Urzędu Lotnictwa Cywilnego datowane na dzień 19 listopada 2008.

Pierwsze, opublikowane w dniu 19 listopada miało brzmienie:

W związku z pojawiającymi się w środkach masowego przekazu oraz środowisku lotniczym nieścisłymi informacjami dotyczącymi lotniska Babice Urząd Lotnictwa Cywilnego uprzejmie informuje, że lotnisko to nie figuruje w Rejestrze Lotnisk Cywilnych prowadzonym w ULC i w związku z tym Prezes Urzędu nie może podjąć decyzji o jego zamknięciu. Nie ma jednak również możliwości sprawowania nad nim bezpośredniego nadzoru.

Ośrodki szkolenia lotniczego, realizujące szkolenie praktyczne na lotnisku BABICE, już kilka miesięcy temu zostały poinformowane, że od października br. Prezes ULC będzie odmawiał wydania certyfikatu bądź też będzie mógł cofnąć lub zawiesić ważność lub ograniczyć uprawnienia wynikające z certyfikatu dla ośrodka szkolenia lotniczego, którego miejscem prowadzenia działalności ma być lotnisko służb porządku publicznego.

Przedłużeniem możliwości prowadzenia szkolenia lotniczego było tymczasowe wyznaczenie daty w uznaniu dopuszczalnych prawem lotniczym uzasadnionych potrzeb szkolenia lotniczego.

Dodatkowo uprzejmie informujemy, że Ministerstwo Infrastruktury wraz z Urzędem Lotnictwa Cywilnego podejmują szereg działań mających na celu wyłonienie koncepcji alternatywnego lotniska spełniającego warunki niezbędne do prowadzenia bezpiecznej działalności szkoleniowej.

Kolejne oświadczenie ukazało się 21 listopada - ULC usunął ze strony www, wzmiankowany komunikat i z datą 19 listopada 2008 r. opublikował następujący tekst:

W związku z pojawiającymi się w środkach masowego przekazu oraz środowisku lotniczym nieścisłymi informacjami dotyczącymi lotniska Babice Urząd Lotnictwa Cywilnego uprzejmie informuje, że lotnisko to nie figuruje w Rejestrze Lotnisk Cywilnych prowadzonym w ULC i w związku z tym nie Prezes Urzędu podejmuje decyzję o jego zamknięciu.

Lotnisko Babice jest lotniskiem przeznaczonym do użytkowania przez służby publiczne, takie jak Policja, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Straż Graniczna, które posiadają odpowiednio przygotowanych, zawodowych pilotów.

Rejestracja Lotniska w Rejestrze Lotnisk Cywilnych oznacza otwarcie lotniska dla wszystkich statków powietrznych i wszystkich pilotów.

Mając na uwadze położenie lotniska wewnątrz aglomeracji miejskiej, rejestracja cywilna wymaga bardzo wnikliwej oceny bezpieczeństwa lotniczego. Ocena taka musi uwzględniać umiejętności pilotów amatorów, właścicieli licencji prywatnych i uczestników szkolenia lotniczego.
Proces oceny trawa a jej rezultat nie jest jeszcze przesądzony.

Jednakże dopóki nie ma absolutnej pewności co do spełniania przez lotnisko wymagań podstawowego szkolenia lotniczego, działalność ośrodków szkolenia znajdujących się pod nadzorem ULC będzie podlegała pewnym ograniczeniom w interesie bezpieczeństwa uczniów, kandydatów na pilotów oraz mieszkańców obszaru otaczającego  lotnisko.
Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus

Komentarze

Tu sie troche nie zgodze...jakie niebezpieczenstwo lotu niosą ze soba wyszkoleni piloci?Do szybowców przeciez nie siadaja amatorzy ...
dziwny argument.A co powiedza Ci którzy mieszaja przy Okęciu...

Naprawde nie rozumiem po co niektore osoby wypowiadaja sie w tym temacie. Jesli nie ma sie o czyms pojecia lub mozg nie potrafi przyswoic zbyt duzej ilosci informacji lepiej po prostu sie nie wypowiadac! Dla mnie jasne jest, ze lotnisko jak najbardziej powinno zostac a argumentow w tym kierunku jest mnostwo.

W naszym kraju wszystko jest jak w czeskim filmie. Prezydent leci do Gruzji - bo to nasz najważniejszy sojusznik. To taki nasz najbliższy sąsiad. Może tam też zostanie otwarte lotnisko aeroklubowe, gdzie można będzie szkolić pilotów, a i do Prezydenta RP nikt nie będzie strzelał........
Sorry, guys. Unbelievable. Jak nie wiadomo o co chodzi, to oczywiście chodzi o pieniądze. Nie pomogą tu nasze modły..... A pro pos czemu nie?! Czy nikt nie pomyślał by pójść do lokalnej parafii, pogadać z proboszczem, ten by strzelił parę ognistych kazań i wszystko by zostało załatwione......

pozwoliłem sobie skopiować ten post ze strony ratujlotnisko.pl ponieważ wydaje mi się zaskakująco trafny! Sylwester J. (Opole)
Panie Chwazik, TEKST JAKO OBRAŹLIWY I NARUSZAJĄCY REGULAMIN USUNIĘTO Z PORTALU. Z lotniczym Sylwek J. Oficer z Łęczycy

Mam wielka nadzieje, ze do zamkniecia nie dojdzie! Nie mozna na to pozwolic! ...chyba tylko w naszym kraju dochodzi do takich rzeczy.

ULC strzela sobie w stopę. Za to uzasadnienie powinny polecieć stołki! Ocena umiejętności pilotów amatorów? To można latać bez ważnego KWT czy KTP? Czyżby wydanie licencji nie zależy od pomyślnego ukończenia szkolenia zakończonego egzaminem praktycznym przed LKE do ciężkiej cholery?!!!

Autor obu oficjalnych stanowisk urzędu jest dyletantem, idiotą i zwykłym przestępcą. Spisane będą czyny i słowa wasze. Do ataku ratujlotnisko.pl - zróbcie porządek z tymi XXXXXXX.

skoro latanie to niebezpieczenstwa i amatorszczyzna to moze zamknac wszystkie lotniska? i zabronic startow i ladowan?
nie ma lotnisk
nie ma ulcu
nie ma problemu

"Ocena taka musi uwzględniać umiejętności pilotów amatorów, właścicieli licencji prywatnych i uczestników szkolenia lotniczego."?????!!!!

Ja bardzo przepraszam, ale tak kretyńskiego argumentu nie widziałem nigdy na oczy. PILOTÓW AMATORÓW?! Co to znaczy, gdzie figuruje coś takiego jak pilot-amator, jak go zinterpretować, jak go ocenić, gdzie jest skala, do czego porównać? Czy amatorem jest uczeń, czy już młody posiadacz licencji? Jak taka "ocena bezpieczeństwa" będzie uwzględniać umiejętności właściceli prywatnych licencji, jeśli będą przylatywać z innych lotnisk, albo nie daj Bóg zza granicy? Czy ULC chce łączyć się z nimi przed lądowaniem i przeprowadzać werbalny test na bezpieczeństwo lądowania w ramach miejskiej aglomeracji? Błagam ULC, by brał pod uwagę, że komunikatów na ich stronach nie czytają tylko dziennikarze mediów masowych, którzy skopiują regułkę i uznają za urzędowy pewnik. Takie rzeczy czytają piloci, użytkownicy przestrzeni, latający po Europie, lądujący na London City, kiedyś na Meigs, na setkach innych lotnisk blisko centrum dużych miast.

Brak mi słów. A już straszenie NIEBEZPIECZEŃSTWEM spowodowanym lataniem ludziom nad blokami samolotów z PILOTAMI-UCZNIAMI(samobójcami?) na pokładzie jest poniżej pasa. Żeby się jeszcze jeden z drugim co dwa tygodnie rozbijali, ale gdzie tu sensowne uzasadnienie?

Pozdrawiam i trzymam kciuki za ośrodki. Bardzo mocno!

Więc dlaczego od bardzo dawna lądują na EPBC cywilne statki powietrzne?????!!!!!!!!!!! Może należy cywilnym pilotom odebrać licencje??????