Przejdź do treści
Źródło artykułu

LOTAMS: Pomimo pandemii utrzymaliśmy i zdobyliśmy nowych klientów

Mijający rok nie był łatwy również dla LOTAMS. Spółce udało się utrzymać i zdobyć nowych klientów oraz kontynuować prace nad bazą w Rzeszowie, ale musiała też zmniejszyć zatrudnienie. – Mamy nadzieję, żerok 2022 przyniesie lotnictwu wiele dobrego – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Aleksandra Juda, prezes zarządu LOTAMS.

Łukasz Malinowski, Rynek Lotniczy: Jak wygląda sytuacja finansowa LOTAMS na koniec roku 2021? Czy plany na mijający rok udało się zrealizować? Czy pandemia miała znaczący wpływ na waszą działalność? Jakich nowych klientów udało się w roku 2021 pozyskać?

Aleksandra Juda, prezes zarządu LOTAMS: Rok 2021 był dla nas niezwykle trudnym rokiem, w trakcie którego musieliśmy się zmierzyć ze skutkami ogólnoświatowej pandemii. Aby zapełnić sloty obsługowe i nieprzerwaną obsługę techniczną samolotów, musieliśmy zmienić naszą strategię dla klientów i zwiększyć oferowanie w zmodyfikowanych, niższych cenach. Pomimo początkowych trudności spowodowanych kolejnymi falami COVID-19, udało nam się nie tylko realizować pełny zakres obsługi, lecz również utrzymać dotychczasowych i zdobyć nowych klientów (takich jak Privilege Style, euroAtlantic Airways czy Air Tahiti Nui) oraz wykonać czynności obsługowe jako pierwsza na świecie baza techniczna, o których opowiem później. Wstępnie zapełniliśmy sloty obsługowe na kolejne miesiące nowymi oraz powracającymi po przerwie liniami lotniczymi. Wyższa sprzedaż to również środki na inwestycje i możliwość utrzymania pracowników, a wszystko to ma bezpośredni wpływ na działalność spółki w stabilnej sytuacji z zachowaniem płynności finansowej.

Jakie najważniejsze kontrakty udało się wam zrealizować?

Na początku roku, w marcu, jako pierwsi na świecie wykonaliśmy pełen zakres przeglądów ciężkich (C-checków) na B737-8 MAX narodowego przewoźnika PLL LOT. Kilka miesięcy później, w lipcu, dla jednego z zagranicznych klientów, wykonaliśmy przegląd ciężki B767. Był to pierwszy na świecie przegląd tego typu wykonany na samolocie z 50 000 cyklami nalotu. W ramach prac przy samolocie, nasi pracownicy wykonali kilka tysięcy zadań obsługowych, pracując na nim blisko sześć miesięcy w oparciu o specjalnie stworzoną przez Boeinga, na okoliczność tego przeglądu, dokumentację techniczną. Warto również wspomnieć o naszej działalności szkoleniowej. Dodaliśmy do zakresu oferowanego w certyfikacie Part-147 szkolenie na typ B787-8/9/10 (RR RB 211 Trent 1000 i GEnx) dla kategorii C. Dzięki temu, LOTAMS jest na chwilę obecną jedyną w Polsce Organizacją Szkoleniową Part-147, oferującą szkolenia teoretyczne oraz praktyczne we wszystkich możliwych kategoriach (B1.1, B2, C) dla B787. Jako członek Polskiej Grupy Lotniczej stale współpracujemy z narodowym przewoźnikiem PLL LOT, który jest naszym kluczowym klientem. Wypracowany model współpracy i przyjęta przez Zarząd strategia, pozwalają nam na jednoczesną realizację obsługi również dla innych przewoźników z całego świata.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony