Kwietniowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży
Kwietniowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.
W kwietniowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:
Cabri – przyjazny helikopter
W Polsce lata kilka egzemplarzy lekkich francuskich śmigłowców Guimbal G2 Cabri. Przyglądamy się najnowszemu z nich i jego nowinkom technicznym a zdjęcia w locie zapewnił Andrzej Rutkowski.
Pod nowym szyldem – Verticon 2025
Największa światowa impreza wiropłatowi Heli Expo, od tego roku kontynuowana jest pod nazwą Verticon, co odzwierciedla zmiany nie tylko technologiczne jakim podlega branża śmigłowcowa – relacja Serafiny Ogończyk-Mąkowskiej.
Czas się liczy w szkoleniu ATPL
Ci którzy podjęli szkolenie lotnicze z myślą o karierze pilota liniowego stają przed ogromem wiedzy do przyswojenia oraz zadań praktycznych do wykonania. Artykuł Krzysztofa Papisa, pilota liniowego, który całą drogę od pierwszego wykładu do uzyskania kompletu uprawnień pokonał w 11 miesięcy podziała motywująco i pomoże w decyzjach taktycznych.
Jak-52 – klasyk dla znawców
Są maszyny o których awiatorzy mówią z błyskiem w oku, nie ze względu na ich nowoczesność, lecz ich klasyczny zamysł. Do takich należy akrobacyjny Jak-52. Nazywać go oldtimerem jeszcze za wcześnie gdyż produkowany był w Rumunii jeszcze w latach 90. Zdatny do pełnej akrobacji, o wyglądzie i cechach warbirda sprawia prywatnym właścicielom wiele satysfakcji. Pisze o nim oraz pokazuje go na zdjęciach w locie Filip Modrzejewski.
Przyziemny uskok wiatru
Czynnikiem, który może nam zepsuć lądowanie, mimo bardzo dobrego podejścia, jest przyziemny uskok wiatru – jak sobie z nim radzić wyjaśnia instruktor samolotowy Krzysztof Krawcewicz.
To też jest fajne latanie
W poprzednim numerze Tomasz Major wygłosił pochwałę latania na ultralajtach, umotywowaną twardymi argumentami. W tym – niejako dla przeciwwagi – Filip Modrzejewski wskazuje na zalety posiadania uprawnienia IFR i możliwości latania samolotem certyfikowanym w więcej osób niż dwie na przykładzie jednego weekendowego wypadu za granicę.
Sytuacje awaryjne i naglące
Każdy pilot musi być przygotowany na zaistnienie sytuacji awaryjnej – również w obcej przestrzeni. Jak ją wtedy zgłaszać i przy pomocy jakiego słownictwa – wyjaśnia Łukasz Wieczorek w swoim cyklu Z angielskim w świat
Felietony:
- Wiesława Jedynaka o uzależnieniu pilotów od automatyki,
- Piotra Długiewicza, który przemierza glob ziemski po ortodromie o tym, czy latania można mieć… za dużo,
- oraz redaktora naczelnego Krzysztofa Krawcewicza o zadaniach jakie stawia przed każdym pilotem rozpoczynający się sezon.
W działach stałych: przegląd wydarzeń, kalendarz imprez, recenzja.
Zapraszamy do lektury!



Komentarze