Kwietniowy numer Przeglądu Lotniczego już w kioskach i salonach prasowych!
W kwietniowym numerze:
Beechcraft Baron - szlachectwo zobowiązuje
W marcu na kilka dni przyleciał do Polski demonstracyjny Beechcraft Baron – maszyna należąca do elity dwusilnikowych samolotów z napędem tłokowym. Mieliśmy okazję przyjrzeć mu się bliżej jako jedyni przedstawiciele krajowej prasy.
2008 - kolejny rekordowy rok
Jako pierwsi prezentujemy najnowsze statystyki dotyczące aktywności general aviation w Polsce w 2008 r. To dzięki ocenie ilości operacji lotniczych, czyli „ilości latania” najlepiej ocenić można czy general aviation w naszym kraju rozwija się, czy przeżywa okres stagnacji; czy warto inwestować swój kapitał w rozwijanie usług dla general aviation, czy zainteresowanie lataniem w Polsce osiągnęło stan nasycenia i czy w związku z tym branża przynajmniej na najbliższe kilka lat jest rozwojowa czy też nie.
Wszystko to w naszym opracowaniu.
Siedem Ważnych Myśli
Chcemy zachęcić Was do zastanowienia się nad bezpieczeństwem Waszego latania, ale nie przez opis drastycznych wypadków, porównywanie wypadkowych statystyk i podsumowanie tego wszystkiego nic nie mówiącym wnioskiem: „w minionym roku główną przyczyną wypadków był czynnik ludzki”. Przedstawiamy Wam szereg lotniczych mądrości sporządzonych również na podstawie zgłoszeń do zespołu LatajmyBezpiecznie.pl i analiz dokonanych przez zespół.
AIP bez tajemnic
Dla części lotników poruszanie się po AIP to żaden problem, dla innych – nie lada wyzwanie. Zwłaszcza dla tych drugich publikujemy artykuł jak efektywnie korzystać z tej pożytecznej publikacji.
Przeczytaj a dowiesz się jak nie utonąć w AIP – bezkresnej studni informacji lotniczej.
Sprawdź swoje dokumenty
Z początkiem sezonu lotniczego kto żyw spieszy, by znów wzbić się w powietrze – sprawdź, czy masz ważne wszystkie wymagane dokumenty, by brak pieczątki nie zatrzymał cię na ziemi... Listę niezbędnych „kwitów” przypomina egzaminator LKE, instruktor i pilot liniowy Dominik Punda.
Pilota warsztat pracy
Czy pilotowanie samolotu wymaga znajomości budowy i działania konkretnego egzemplarza? Wydawało by się, że nie, jednak nic bardziej błędnego. Nasi eksperci tłumaczą, dlaczego dla własnego dobra warto znać i rozumieć swój samolot.
AvMap GeoPilot II+
O tym, że GPS jest nieocenionym pomocnikiem pilota, nie trzeba nikogo przekonywać. Przedstawione w tym numerze urządzenie firmy AvMap stanowi interesującą alternatywę dla popularnych Garminów. O jego zaletach przeczytasz w tekście Cypriana Estemberga.
Lubelskie zimowe 2009
Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe z racji specyfiki aury należą do najtrudniejszych w roku. O tym, jak przebiegała ich tegoroczna edycja, pisze Kamil Kliza, który w załodze z Michałem Bartlerem zajął w nich drugie miejsce.
Wypożyczony – znaczy nasz!
Bardzo mała gęstość zaludnienia i ogromne odległości między siedzibami ludzkimi sprawiają, że w Australii lotnictwo ogólne jest naturalnym środkiem transportu. Znakomita infrastruktura i przyjaźni ludzie zachęcają, by poszukać tam lotniczej przygody – jak to wygląda w praktyce, pisze Piotr Skorupski.
Powrót do korzeni – Cessna Citation CJ
W tym roku mija czterdzieści lat od oblotu pierwowzoru samolotów z rodziny Cessna Citation. W tym numerze przedstawiamy maszyny serii CJ, będące bezpośrednimi następcami pierwszego odrzutowca Cessny.
Po zwycięstwo do Australii
Australijskie zawody XC Open: „wyrywająca z butów” termika, groźba wylądowania kilkadziesiąt kilometrów od najbliższej drogi, do tego grymaśna pogoda z groźnymi burzami. Współzawodnictwo było zacięte, ale nasz team zajął dobre miejsca – pisze Paweł Faron.
„Aeroklub jest w dobrych rękach”
Z Jerzym Makulą - nowo wybranym prezesem Aeroklubu Polskiego - o planach przekształceń i rozwoju AP rozmawia Krzysztof Krawcewicz
Taniec z chmurami
Lot w górach bez widoczności to najgorsze, co może spotkać pilota. Jedyną szansę na wydostanie się śmigłowcem z matni daje powolne szukanie w zawisie kontaktu wzrokowego z ziemią - Opowiadanie Wojciecha Dąbrowskiego skłania do refleksji nad tym, jak cienka jest granica między życiem a śmiercią, zwłaszcza w kontekście dwóch niedawnych katastrof śmigłowcowych, w których zginęli wytrawni polscy piloci...
Symulator lotu szybowcem
Co zrobić, by po ukończeniu pierwszego etapu szkolenia szybowcowego móc kontynuować doskonalenie techniki pilotażu zimą? Uczniowie Technikum Lotniczego nr 9 w Warszawie zbudowali w tym celu symulator szybowca. O tym imponującym przedsięwzięciu pisze Irena Kujawa.
A TAKŻE NASZE DZIAŁY STAŁE:
Aktualności – najnowsze wydarzenia w general aviation w Polsce i na świecie, odpowiedzi lekarza-orzecznika na pytania Czytelników, najświeższa oferta sprzętu latającego, szkoleń, akcesoriów i usług dla lotników.
I oczywiście – jak zawsze na czasie – wstępniak Redaktora Naczelnego. Sprawa szkoleń na lotnisku Warszawa-Babice znalazła szczęśliwy finał! Wszystko wskazuje na to, że burza wokół Babic korzystnie zmieniła postawę zarówno ULC, jak i znacznej części środowiska lotniczego...
Zapraszamy do lektury!
Beechcraft Baron - szlachectwo zobowiązuje
W marcu na kilka dni przyleciał do Polski demonstracyjny Beechcraft Baron – maszyna należąca do elity dwusilnikowych samolotów z napędem tłokowym. Mieliśmy okazję przyjrzeć mu się bliżej jako jedyni przedstawiciele krajowej prasy.
2008 - kolejny rekordowy rok
Jako pierwsi prezentujemy najnowsze statystyki dotyczące aktywności general aviation w Polsce w 2008 r. To dzięki ocenie ilości operacji lotniczych, czyli „ilości latania” najlepiej ocenić można czy general aviation w naszym kraju rozwija się, czy przeżywa okres stagnacji; czy warto inwestować swój kapitał w rozwijanie usług dla general aviation, czy zainteresowanie lataniem w Polsce osiągnęło stan nasycenia i czy w związku z tym branża przynajmniej na najbliższe kilka lat jest rozwojowa czy też nie.
Wszystko to w naszym opracowaniu.
Siedem Ważnych Myśli
Chcemy zachęcić Was do zastanowienia się nad bezpieczeństwem Waszego latania, ale nie przez opis drastycznych wypadków, porównywanie wypadkowych statystyk i podsumowanie tego wszystkiego nic nie mówiącym wnioskiem: „w minionym roku główną przyczyną wypadków był czynnik ludzki”. Przedstawiamy Wam szereg lotniczych mądrości sporządzonych również na podstawie zgłoszeń do zespołu LatajmyBezpiecznie.pl i analiz dokonanych przez zespół.
AIP bez tajemnic
Dla części lotników poruszanie się po AIP to żaden problem, dla innych – nie lada wyzwanie. Zwłaszcza dla tych drugich publikujemy artykuł jak efektywnie korzystać z tej pożytecznej publikacji.
Przeczytaj a dowiesz się jak nie utonąć w AIP – bezkresnej studni informacji lotniczej.
Sprawdź swoje dokumenty
Z początkiem sezonu lotniczego kto żyw spieszy, by znów wzbić się w powietrze – sprawdź, czy masz ważne wszystkie wymagane dokumenty, by brak pieczątki nie zatrzymał cię na ziemi... Listę niezbędnych „kwitów” przypomina egzaminator LKE, instruktor i pilot liniowy Dominik Punda.
Pilota warsztat pracy
Czy pilotowanie samolotu wymaga znajomości budowy i działania konkretnego egzemplarza? Wydawało by się, że nie, jednak nic bardziej błędnego. Nasi eksperci tłumaczą, dlaczego dla własnego dobra warto znać i rozumieć swój samolot.
AvMap GeoPilot II+
O tym, że GPS jest nieocenionym pomocnikiem pilota, nie trzeba nikogo przekonywać. Przedstawione w tym numerze urządzenie firmy AvMap stanowi interesującą alternatywę dla popularnych Garminów. O jego zaletach przeczytasz w tekście Cypriana Estemberga.
Lubelskie zimowe 2009
Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe z racji specyfiki aury należą do najtrudniejszych w roku. O tym, jak przebiegała ich tegoroczna edycja, pisze Kamil Kliza, który w załodze z Michałem Bartlerem zajął w nich drugie miejsce.
Wypożyczony – znaczy nasz!
Bardzo mała gęstość zaludnienia i ogromne odległości między siedzibami ludzkimi sprawiają, że w Australii lotnictwo ogólne jest naturalnym środkiem transportu. Znakomita infrastruktura i przyjaźni ludzie zachęcają, by poszukać tam lotniczej przygody – jak to wygląda w praktyce, pisze Piotr Skorupski.
Powrót do korzeni – Cessna Citation CJ
W tym roku mija czterdzieści lat od oblotu pierwowzoru samolotów z rodziny Cessna Citation. W tym numerze przedstawiamy maszyny serii CJ, będące bezpośrednimi następcami pierwszego odrzutowca Cessny.
Po zwycięstwo do Australii
Australijskie zawody XC Open: „wyrywająca z butów” termika, groźba wylądowania kilkadziesiąt kilometrów od najbliższej drogi, do tego grymaśna pogoda z groźnymi burzami. Współzawodnictwo było zacięte, ale nasz team zajął dobre miejsca – pisze Paweł Faron.
„Aeroklub jest w dobrych rękach”
Z Jerzym Makulą - nowo wybranym prezesem Aeroklubu Polskiego - o planach przekształceń i rozwoju AP rozmawia Krzysztof Krawcewicz
Taniec z chmurami
Lot w górach bez widoczności to najgorsze, co może spotkać pilota. Jedyną szansę na wydostanie się śmigłowcem z matni daje powolne szukanie w zawisie kontaktu wzrokowego z ziemią - Opowiadanie Wojciecha Dąbrowskiego skłania do refleksji nad tym, jak cienka jest granica między życiem a śmiercią, zwłaszcza w kontekście dwóch niedawnych katastrof śmigłowcowych, w których zginęli wytrawni polscy piloci...
Symulator lotu szybowcem
Co zrobić, by po ukończeniu pierwszego etapu szkolenia szybowcowego móc kontynuować doskonalenie techniki pilotażu zimą? Uczniowie Technikum Lotniczego nr 9 w Warszawie zbudowali w tym celu symulator szybowca. O tym imponującym przedsięwzięciu pisze Irena Kujawa.
A TAKŻE NASZE DZIAŁY STAŁE:
Aktualności – najnowsze wydarzenia w general aviation w Polsce i na świecie, odpowiedzi lekarza-orzecznika na pytania Czytelników, najświeższa oferta sprzętu latającego, szkoleń, akcesoriów i usług dla lotników.
I oczywiście – jak zawsze na czasie – wstępniak Redaktora Naczelnego. Sprawa szkoleń na lotnisku Warszawa-Babice znalazła szczęśliwy finał! Wszystko wskazuje na to, że burza wokół Babic korzystnie zmieniła postawę zarówno ULC, jak i znacznej części środowiska lotniczego...
Zapraszamy do lektury!
Źródło artykułu
Komentarze