Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konsultacje ULC w sprawie Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego

Na stronie internetowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w zakładce prawo/projekty/krajowe/w konsultacjach, został umieszczony projekt Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniający rozporządzenie w sprawie Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego.

Projekt powyższego rozporządzenia znajduje się w wykazie prac legislacyjnych Ministra Infrastruktury i Rozwoju pod pozycją 446.

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju wprowadza zmiany do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego (Dz. U. poz. 912). Potrzeba wprowadzenia proponowanych rozwiązań podyktowana jest koniecznością podniesienia poziomu ochrony lotnictwa cywilnego. Wprowadzenie ostatnich aktualizacji przepisów unijnych w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz krajowych norm zawartych w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 15 marca 2013 r. w sprawie  szczegółowych wymagań dotyczących programów ochrony w lotnictwie cywilnym (Dz. U. poz. 374), rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 20 września 2013 r. w sprawie Krajowego Programu Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. U. poz. 1147) oraz rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 lipca 2013 r. w sprawie Krajowego Programu Kontroli Jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. U. poz. 1148) spowodowało potrzebę dostosowania Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego (KPOLC) do nowych regulacji. Ponadto mając na uwadze dwuletni okres obowiązywania KPOLC, zebrano doświadczenia dotyczące problemów w praktycznym stosowaniu jego przepisów.

Proponowana nowelizacja obejmuje 19 modyfikacji w KPOLC, w tym zmianę obecnie obowiązujących zapisów i wprowadzenie nowych jednostek redakcyjnych.
Podstawowe kwestie nowelizacji dotyczą:
1) działań podmiotów zaangażowanych w realizację KPOLC;
2) ocenę stopnia zagrożenia  oraz przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym w lotnictwie cywilnym;
3) aktualizacji programów ochrony;
4) ochrony lotniska;
5) pasażerów i bagażu kabinowego;
6) zaopatrzenia pokładowego;
7) zaopatrzenia portu lotniczego;
8) szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego;
9) psów do wykrywania materiałów wybuchowych.

Pełny tekst projektu rozporządzenia oraz uzasadnienie dostępne są tutaj.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony