Przejdź do treści
Źródło artykułu

Komunikat ws. wykonywania przeglądów struktury płatowca (SID) samolotów Cessna serii 100

Przypominamy, że dla umożliwienia wykonywania przeglądów struktury płatowca (SID) samolotów Cessna serii 100, organizacje obsługowe posiadające zatwierdzenie w kategorii A2 (Samoloty o masie 5700 kg lub mniejszej) muszą wprowadzić stosowne zmiany precyzujące zakres wykonywanych prac, w odpowiednich rozdziałach charakterystyki MOE lub MOM (wykaz wykonywanych zadań SID).

Zakres wykonywanych zadań powinien być ograniczony do tych zadań, które nie powodują naruszeniem integralności struktury płatowca, w tym poszycia.  Organizacja musi posiadać personel o kwalifikacjach podanych w pkt. 3.

Dla umożliwienia wykonywania zadań związanych z naruszeniem integralności struktury płatowca, w tym poszycia,  niezbędne jest rozszerzenie zakresu zatwierdzenia organizacji o kategorię C20 (Struktura) obejmującą samoloty Cessna serii 100. Wiąże się to z koniecznością posiadania personelu mającego przeszkolenie, o którym mowa w pkt 3 oraz doświadczenie w wykonywaniu prac niterskich i blacharskich.

Dla uzyskania powyższych zatwierdzeń organizacja musi posiadać:

  •     personel mający odpowiednie szkolenie w zakresie wykonywania przeglądów SID przeprowadzone przez producenta lub odpowiednio zatwierdzoną organizację PART 147 (wg zatwierdzonego programu);
  •     personel mający stosowna praktykę i doświadczenie w zakresie czynności realizowanych w ramach przeglądów struktury płatowca. Doświadczenie takie może być nabyte we wcześniejszych latach pracy lub w trakcie szkolenia praktycznego w organizacji PART 145 lub ośrodku szkolenia PART 147;
  •     odpowiednie wyposażenie  i narzędzia;
  •     zestaw kart zadaniowych dla dokumentowania kolejnych etapów wykonywanych zadań SID;
  •     o ile zadania zawierają wykonywanie kontroli nieniszczących -  odpowiedni personel wykonującego zadania obsługowe NDT spełniającego  normę PN-EN 4179/NAS 410;


W razie konieczności wymiany/naprawy wiązek instalacji elektrycznej, instalacji paliwowej, układów sterowania lotem konieczne jest również rozszerzenie zakresu zatwierdzenia organizacji obsługowej o odpowiednią kategorię C.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony