Kolejny Virus SW na polskim niebie
W ubiegły weekend na lotnisku w Zegrzu Pomorskim nastąpiło przekazanie nowemu właścicielowi samolotu ultralekkiego Pipistrel Virus SW (SP-SMAX). Samolot jest fabrycznie nowy, wyposażony w silnik na wtrysku Rotax 912iS Sport.
Posiadając doskonałą aerodynamikę, silnik o mocy 100KM oraz przestawialne w locie śmigło, Virus SW osiąga prędkość przelotową 260km/h, przy jednoczesnym zasięgu 1700km.
Jest to już trzeci Virus SW w Polsce posiadający nowy, wtryskowy silnik Rotax'a 912iS. Nasze pozytywne doświadczenia z tym relatywnie nowym silnikiem pokazują, że jest to jednostka napędowa godna zaufania, jednocześnie charakteryzująca się mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo niż popularne silniki gaźnikowe 912ULS.
Ten egzemplarz posiada na swoim wyposażeniu m.in. popularny w lekkim lotnictwie glass-cockpit Dynon SkyView, system autopilota, transponder Mode-S oraz radiostację działającą na częstotliwościach 8.33/25kHz z funkcją Dual-Watch. Dodatkowo nad bezpieczeństwem załogi czuwa spadochronowy system ratunkowy Galaxy GRS.
Samolot jest dopuszczony do lotów VFR zarówno w warunkach dziennych (day VFR), jak i nocnych (night VFR) oraz posiada wpis na Listę Typów Zakwalifikowanych w ULC.
Komentarze