Informacja dotycząca szkoleń wewnętrznych w AMO, CAMO i POA
W związku z dużą ilością programów szkolenia przysyłanych do Departamentu Personelu Lotniczego (LPL) informujemy, że ocenie i zatwierdzaniu w LPL-u podlegają jedynie programy szkoleń na typy statków powietrznych, po ukończeniu których, ich uczestnicy będą ubiegać się o wpis uprawnienia do licencji mechanika/inżyniera obsługi statków powietrznych.
Inne, wewnętrzne szkolenia prowadzone w organizacjach AMO, CAMO, lub przez producenta dla własnych pracowników w celu wydawania różnego rodzaju upoważnień lub „autoryzacji” wewnętrznych (dotyczących np. uprawnień do obsługi podzespołów statku powietrznego), nie wymagają zatwierdzania w Departamencie Personelu Lotniczego.
Prawo do prowadzenia takich szkoleń wewnętrznych dla swoich pracowników wynika z przepisów właściwych dla danego rodzaju działalności lotniczej. Organizacje AMO, CAMO oraz producenci muszą posiadać stosowne procedury w tym zakresie, gwarantujące zachowanie właściwego standardu takich szkoleń.
Informujemy jednocześnie, że powyższe szkolenia mogą prowadzić zarówno organizacje zatrudniające szkolonych pracowników, jak i organizacje szkoleniowe Part-147. W przypadku szkoleń w organizacji Part-147, mogą one być prowadzone na podstawie umowy między organizacją zlecającą i podejmującą się prowadzenia takiego szkolenia, organizacją szkoleniową Part-147. W tych przypadkach organizacja Part-147 przygotowuje program, który w uzgodnieniu z inspektorem nadzorującym daną organizację zlecającą ostatecznie akceptuje organizacja zlecająca.
Tego rodzaju dodatkowa działalność szkoleniowa prowadzona przez certyfikowaną organizację szkoleniową Part-147, nie wymaga rozszerzania zakresu zatwierdzenia tej organizacji.
Uwzględniając powyższe, prosimy o nieprzesyłanie do LPL-u programów szkoleń wewnętrznych, poza programami szkoleń na typ statku powietrznego, które wymagane są do uzyskania wpisu uprawnienia do licencji.
Komentarze