Przejdź do treści

I Konferencja naukowa „Bezpieczeństwo w portach lotniczych i morskich”

W dniach 15-16 września 2011 r. w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie odbyła się I Konferencja naukowa „Bezpieczeństwo w portach lotniczych i morskich” zorganizowana przez Wydział Bezpieczeństwa Narodowego i Logistyki WSOSP we współpracy z PAŻP, Akademią Marynarki Wojennej w Gdyni, Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze" oraz Instytutem Lotnictwa.

Członkami Komitetu honorowego konferencji byli między innymi Pan Tadeusz Jarmuziewicz Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Prezes PAŻP Pan Krzysztof Banaszek. Komitetowi naukowemu konferencji przewodniczył Rektor – Komendant Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie gen. bryg. pil. dr Jan Rajchel.

Podczas konferencji zaprezentowane zostały osiągnięcia i plany badań w zakresie:
• Oceny stanu bezpieczeństwa w portach lotniczych i morskich.
• Ratownictwa lotniczego i lotniskowego oraz ratownictwa morskiego.
• Służb lotniskowych i ochrony lotnisk. Ochrona portów lotniczych i morskich.
• Bezpieczeństwa w ruchu lotniczym.
• Systemów monitorowania i nadzoru ruchu statków powietrznych/morskich.
• Najnowszych urządzeń i systemów wykorzystywanych w ochronie lotnisk i portów morskich.
• Organizacji szkoleń z zakresu procedur bezpieczeństwa.

PAŻP aktywnie uczestniczyła w konferencji poprzez udział Dyrektora Biura Szkolenia i Rozwoju Personelu ATM/CNS Pana Andrzeja Hawryluka w pracach Komitetu naukowego oraz poprzez wygłoszenie 3 referatów tematycznych. Pan Mariusz Krzyżanowski, główny specjalista ds. zarządzania bezpieczeństwem wygłosił referat pt. "Zarządzanie i pomiar bezpieczeństwa w ruchu lotniczym–praktyczne podejście", a Pan Jacek Wojdyła, Kierownik Działu Operacyjnych Spraw Wojskowych, referat pt. "Bezpieczeństwo w ruchu lotniczym w kontekście realizacji zadań obronnych przez PAŻP" oraz Pan Norbert Piorun, Zespół Służby Informacji Powietrznej Warszawa referat pt. "Wtargnięcie statku powietrznego w przestrzeń powietrzną".

Cele konferencji zostały osiągnięte poprzez wymianę doświadczeń i integrację działalności środowisk naukowych, dydaktycznych i przemysłowych z działalnością służb operacyjnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pasażerów, instalacji, urządzeń i systemów oraz statków powietrznych i morskich.

FacebookTwitterWykop

Nasze strony