Przejdź do treści

Elektryfikacja samolotów. Międzynarodowa konferencja ISEAS-23 za nami

Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa był jednym ze współorganizatorów międzynarodowego sympozjum naukowego pt. International Symposium on Electric Aircraft and Autonomous Systems (ISEAS-23). W sympozjum, które odbyło się w formule hybrydowej, wzięło udział 100 naukowców i ekspertów z całego świata.

ISEAS to multidyscyplinarne sympozjum, którego celem jest zajęcie się aktualnymi problemami w dziedzinie lotnictwa, takimi jak: elektryfikacja statków powietrznych, całkowicie elektryczne samoloty, wytwarzanie i magazynowanie energii elektrycznej w statkach powietrznych, itp.

ISEAS-23 zostało zorganizowane w tradycyjnym partnerstwie z IX Międzynarodową Konferencją Naukowo-Techniczną „Problems of Chemmatology. Theory and Practice of Rational Use of Traditional and Alternative Fuels & Lubricants” w celu omówienia wspólnych tematów dotyczących paliw alternatywnych dla sektora lotniczego.

Kluczowym punktem programu sympozjum był panel dyskusyjny pt. „Polsko-ukraińska współpraca w sektorze lotniczym” podczas którego dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, Paweł Stężycki oraz GE Aerospace Executive Director for Technology Program Development in Central and Eastern Europe, Marian Lubieniecki, omawiali z przedstawicielami ukraińskiego przemysłu lotniczego perspektywy współpracy, zwłaszcza w świetle trwającego konfliktu zbrojnego oraz przyszłego okresu odbudowy. W imieniu partnerów ukraińskich uczestniczyli czołowi specjaliści firmy Antonow, Przedsiębiorstwa Państwowego Ivchenko-Progress i JSC FED. Podkreślili swoje zainteresowanie zarówno współpracą bilateralną z polskimi przedsiębiorstwami, jak i wspólnymi działaniami na arenie europejskiej.

Panel dyskusyjny dotyczący paliw alternatywnych w sektorze lotniczym odbył się zdalnie z biurami ICAO/ECAC/EASA w Paryżu i Kolonii i był okazją do przekazania głównych idei dekarbonizacji sektora szerokiemu gronu ekspertów i specjalistów.Współorganizatorami sympozjum ISEAS-23 ze strony polskiej byli Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Politechnika Warszawska, oraz Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych. Partnerem zagranicznym był International Sustainable Aviation and Energy Research Society (SARES).

FacebookTwitterWykop

Nasze strony