Przejdź do treści

Do 30 stycznia PAŻP przyjmuje zgłoszenia kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego

Droga do celu, jakim jest zawód kontroler ruchu lotniczego jest długa. Nieliczni, którzy ją pokonają mogą liczyć na atrakcyjną, prestiżową i dobrze płatną pracę. Wg szacunków PAŻP, pokonanie drogi od momentu rozpoczęcia szkolenia do chwili uzyskania licencji kontrolera, zajmuje ok. 26 miesięcy.

O czym należy pamiętać:

  • Każdy, kto chce zostać kontrolerem ruchu lotniczego, musi liczyć się z długotrwałym i trudnym szkoleniem. Uprawnienia do zawodu muszą też być odnawiane, co dwa lata.

  • W Polsce jedyną instytucją, która zajmuje się szkoleniem osób do tego zawodu, jest Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP).

  • Średnio w naborze bierze udział ok. 1000 osób, z których finalnie do szkoleń przystępuje zaledwie 25.

  • Rekrutacja na kurs składa się z następujących etapów: I. selekcja aplikacji; II. egzamin pisemny sprawdzający predyspozycje do zawodu oraz znajomość j. angielskiego; III. dwuetapowy egzamin komputerowy FEAST; IV. sesja Assessment Centre (testy psychologiczne, test z j. angielskiego, zadanie grupowe, wywiad kwalifikacyjny).

  • Po testach: długie szkolenie. Po pozytywnym przejściu rekrutacji dana osoba przechodzi szkolenie składające się z dwóch części. Pierwsza to szkolenie teoretyczne. Kandydaci uczą się m.in. meteorologii, nawigacji, prawa lotniczego i bardzo ważnej frazeologii lotniczej. Oprócz tego szkolenie teoretyczne obejmuje zajęcia na symulatorach rzeczywistego ruchu lotniczego. Szkolenie teoretyczne trwa średnio siedem–osiem miesięcy i kończy się egzaminem przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną i uzyskaniem licencji kontrolera – praktykanta.

  • Następnie odbywa się szkolenie praktyczne. Jest to praca na stanowisku operacyjnym pod opieką instruktora. Praktyka w zależności od wyboru, czy praktykant chce pracować w kontroli obszaru, zbliżania czy lotniska trwa około roku. Ten etap kończy się uzyskaniem licencji z uprawnieniem kontrolera ruchu lotniczego na konkretny organ kontroli ruchu lotniczego.

Nie jest to jednak koniec nauki...

PRACA
w Służbach Ruchu Lotniczego
Szkolenie dla kandydatów na
KONTROLERA RUCHU LOTNICZEGO

Jeśli spełniasz poniższe wymagania:
• matura,
• dobry stan zdrowia,
• bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
• biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie,
• niekaralność,
a ponadto:
• jeżeli odpowiedzialnie podejmujesz decyzje,
• nie potrzebujesz dużo czasu na podjęcie działania,
• dobrze orientujesz się w przestrzeni,
• i skutecznie radzisz sobie ze stresem

wypełnij FORMULARZ APLIKACYJNY i wyślij na adres e-mail w.zwiech@pansa.pl

Oferujemy:
• Intensywną naukę ciekawego zawodu,
• Inwestowanie podczas kursu w rozwój Twoich predyspozycji oraz umiejętności, a po uzyskaniu licencji Kontrolera Ruchu Lotniczego, dodatkowo, bardzo atrakcyjne wynagrodzenie,
• Po ukończonym szkoleniu pracę w organach zarządzania ruchem lotniczym w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu lub Poznaniu.

Skontaktujemy się jedynie z osobami spełniającymi nasze oczekiwania (drogą e-mail).

Informujemy, że rozpatrzone zostaną zgłoszenia, które wpłyną do dnia 30 stycznia 2011 r.

Pracodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian dotyczących organów kontroli ruchu lotniczego, do których prowadzony jest nabór.

FacebookTwitterWykop

Nasze strony