Przejdź do treści
Źródło artykułu

Czerwcowy numer Przeglądu Lotniczego już w sprzedaży

Po raz 190. mamy dla Was gotowy nowy numer dobrego, starego Przeglądu Lotniczego. W wydaniu czerwcowym, które powędrowało już do prenumeratorów i salonów sklepowych, znajdziecie m.in.:

TwinStar nowej generacji
Diamond DA42 TwinStar to dwusilnikówka szczególna pod wieloma względami – zbudowana z kompozytów i napędzana silnikami wysokoprężnymi, a przy tym wyposażona w szereg nowoczesnych rozwiązań, zapewniających korzystne parametry i łatwość pilotowania.
Wracamy do tego samolotu, ponieważ ULC ma go już niebawem dopuścić do szkolenia na wielosilniki, co miejmy nadzieję złamie utrzymujący się w Polsce monopol Pipera Seneki.
W czerwcowym numerze PLAR przedstawiamy najnowszą wersję Twinstara, napędzaną zupełnie nowymi silnikami.

Slow flying – co trzeba wiedzieć
Umiejętność latania na małych prędkościach, wiedza co zrobić, jeśli samolot znalazł się w przeciągnięciu lub korkociągu, mają kapitalne znaczenie dla bezpieczeństwa lotu. W najnowszym PLAR zespół LatajmyBezpiecznie.pl przekazuje porcję wiedzy teoretycznej i zachęca do poszerzenia treningu wyprowadzania ze stanu przeciągnięcia i lotu w „drugim” zakresie prędkości.

Punkt widzenia: Bez korkociągu „nie razbieriosz”
Obowiązujące w Polsce przepisy szkolenia lotniczego JAR-FCL 1 nie wymagają praktycznej nauki wyprowadzania z korkociągu. W rubryce PUNKT WIDZENIA Andrzej Pazio twierdzi że to niedobrze...

Opal znad Bałtyku
Skonstruowany z myślą o intensywnej i obciążającej eksploatacji szkolnej Opal 1 już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie – jest ładny, wygodny (140 cm szerokości kabiny!) i... dobrze lata. Ciekawi Cię, jaki jest najnowszy polski ultralajt? Jego pierwszy szczegółowy opis znajdziesz na łamach czerwcowego PLAR

Po wiedzę do internetu
Wielu lotników wciąż jeszcze traktuje internet z pobłażaniem, tymczasem w Sieci można znaleźć wiele pełnowartościowych podręczników, kursów i materiałów szkoleniowych. O tym, czego i gdzie szukać, pisze w najnowszym PLAR Jerzy Orkiszewski.

Polaris – turystyczna wyścigówka
Ultralekki FK-14 Polaris to znakomita maszyna do lotniczej turystyki i nie tylko – w czerwcowym numerze PLAR prezentujemy flagowy produkt firmy FK-Leichtflugzeuge produkowany w... Krośnie. Samolot ten przypadł do gustu Grzegorzowi Stasiakowi, którego 5000 kilometrową motolotniową podróż na południe Europy przedstawialiśmy kilka lat temu w PLAR. Póki co Grzegorz wspomina swoją pierwszą daleką wyprawę nową maszyną.

Fenomenalny Phenom
Ekonomiczny, komfortowy, szybki i cichy Phenom 100 staje się prawdziwym category killerem w klasie VLJ. W numerze czerwcowym przedstawiamy najmniejszy odrzutowiec Embraera, który obejrzeliśmy z bliska podczas jego pierwszej wizyty na poznańskiej Ławicy.
Już niebawem w Polsce stacjonować mają 3 maszyny tego typu otwierając zupełnie nowy rozdział podróżowania osobistym odrzutowcem.

Podniebne wariacje
Zamojski Festyn Lotniczy był największą imprezą lotniczą w historii Zamościa. Na lotnisku w Mokrem zebrało się kilkanaście tysięcy widzów, by obserwować pętle, beczki, korkociągi w wykonaniu m. in. Jurgisa Kairysa i Marka Szufy.

Kątomierzem się nie lata...
Łukasz Rybarski, twórca „Kabaretu pod Wyrwigroszem” i pilot turystyczny, z przymrużeniem oka podsumowuje swoje egzaminacyjne przygody. Okazuje się, że i w ULC może być wesoło – oczywiście pod warunkiem, że się ma poczucie humoru i... jest się dobrze przygotowanym.

Lotnicze muzea Friedrichshafen
Miłośnik lotnictwa ma wiele powodów, by przybyć nad Jezioro Bodeńskie niezależnie od targów Aero Friedrichshafen – tamtejsze lotnicze muzea Zeppelina i Dorniera są jednymi z najciekawszych. Do ich odwiedzenia zachęca Marcin Wiśniewski.

Góraszka 2010 – co zobaczymy
Wśród samolotów goszczących na lotniczych piknikach w Góraszce są zarówno stali bywalcy, jak i maszyny wyjątkowe, dla których warto znów odwiedzić imprezę. W najnowszym Przeglądzie Lotniczym przedstawiamy zarówno samoloty, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić, jak i zapowiadaną przez organizatorów gwiazdę tegorocznej imprezy: legendarnego Hurricane'a.

Kontrola przedstartowa
W drugim odcinku paralotniowego cyklu o „trajkach” Wojciech Pierzyński przypomina o tym, co i jak należy sprawdzić przed startem.

A także, jak co miesiąc, artykuł wstępny Krzysztofa Krawcewicza, w którym Naczelny przypomina o nadchodzącym terminie obowiązkowej wymiany licencji samolotowych i śmigłowcowych z narodowych na europejskie – to nie tylko formalność, ale i znak czasu... I oczywiście comiesięczny felieton Piotra Długiewicza, tym razem o jednym z dwóch najlepszych przyjaciół pilota – autopilocie (drugim jest zakręt o 180 stopni, ale o tym już było w PLAR 4/2010).

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony