Przejdź do treści
Pracownicy w centrum serwisowania i naprawy silników lotniczych XEOS (fot. XEOS)
Źródło artykułu

Centrum serwisowania silników lotniczych XEOS zawiesza działalność

Najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowania i naprawy silników lotniczych XEOS poinformowało, że kryzys lotniczy, spowodowany pandemią COVID-19, wpłynął na decyzję o zawieszeniu działalności zakładu w Środzie Śląskiej. Procedura restrukturyzacji obejmie cały personel firmy, czyli ok. 220 osób. Wcześniej planowano w sumie zatrudnić niemal trzy razy więcej pracowników.

"Globalne prognozy wskazują, że zapotrzebowanie na usługi świadczone przez centrum serwisowania silników lotniczych, zbudowane w Polsce przez joint venture Lufthansy Technik i GE Aviation, wróci do poziomu sprzed pandemii nie wcześniej niż za kilka lat" – uzasadniono w oficjalnym komunikacie.

Zawieszenie działalności zakładu jest spowodowane trwającą od półtora roku pandemią. Branża lotnicza jest jedną z tych, które kryzys dotknął najbardziej – znaczne ograniczenie ruchu lotniczego na całym świecie, trwające długie miesiące uziemienia całych flot oraz niskie wskaźniki wykorzystania samolotów szerokokadłubowych sprawiły, że zapotrzebowanie na remonty silników lotniczych znacznie się obniżyło.

Oprócz ogólnej destabilizacji rynku lotniczego dodatkową przyczyną przejścia XEOS w tryb hibernacji jest zmniejszony globalny popyt na serwis naprawianych w średzkim zakładzie silników GEnx2B (napędzających szerokokadłubowe Boeingi 747-8). Wykazują one bowiem coraz dłuższy okres działania na skrzydle. Ponadto w czasie została przesunięta także data wejścia do eksploatacji silnika GE9X (drugiego z portfolio XEOS). Przesuwa to o kilka lat potrzebę ich remontów.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony