Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozporządzenie (UE) nr 965/2012: Easy Access Rules for Air Operations

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) opublikowała najnowszą rewizję Easy Access Rules for Air Operations (EAR for Air OPS), która obejmuje nowe i zmienione przepisy wykonawcze (IR), a także akceptowalne sposoby zapewnienia zgodności i materiały informacyjne (AMC i GM) do rozporządzenia Air OPS (Rozporządzenie (UE) nr 965/2012).

W tej rewizji EAR for Air OPS uwzględniono następujące źródła regulacyjne:

Decyzja Dyrektora Wykonawczego EASA 2025/001/R z dnia 20 stycznia 2025 r. wydająca:

  • Poprawkę 25 do wydania 2 AMC i GM do Załącznika III (część ORO); i
  • Poprawkę 24 do wydania 2 AMC i GM do Załącznika IV (część CAT)

do rozporządzenia Air OPS w celu poprawy harmonizacji między unijnymi ramami regulacyjnymi Air OPS a normami i zalecanymi praktykami Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO SARPs) i dokumentami związanymi z uniwersalnym programem audytu nadzoru bezpieczeństwa ICAO (USOAP) poprzez wprowadzenie niekontrowersyjnych poprawek;

Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2076 z dnia 24 lipca 2024 r. zmieniające:

  • Rozporządzenie w sprawie załóg (rozporządzenie (UE) nr 1178/2011); i
  • Rozporządzenie Air OPS

w odniesieniu do wyjaśnienia wymagań dotyczących zastępczych drugich pilotów rejsowych, aktualizacji wymagań dotyczących licencjonowania załóg lotniczych i certyfikacji lekarskiej oraz ulepszeń dla lotnictwa ogólnego;

Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/1111 z dnia 10 kwietnia 2024 r. zmieniające:

w odniesieniu do ustanowienia wymogów dotyczących eksploatacji załogowych statków powietrznych z możliwością pionowego startu i lądowania;

Decyzję Dyrektora Wykonawczego EASA 2023/023/R z dnia 15 grudnia 2023 r. wydająca:

  • poprawkę 1 do wydania 1 specyfikacji certyfikacyjnych (CS) i GM do części ORO;
  • Poprawka 24 do wydania 2 AMC i GM do Part-ORO

w celu uwzględnienia zaleceń naukowych pierwszego badania na temat „Skuteczności ograniczenia czasu lotu (FTL)” w odniesieniu do obowiązków nocnych i obowiązków późnego zakończenia w celu złagodzenia ryzyka wystąpienia i narastania zmęczenia u załóg lotniczych; oraz

Decyzję Dyrektora Wykonawczego EASA 2023/010/R z dnia 12 lipca 2023 r. wydająca poprawkę 15 do wydania 3 AMC i GM do Załącznika II (część ARO) do rozporządzenia Air OPS, odnosząca się do pakietu regulacyjnego Part-IS (rozporządzenie delegowane (UE) 2022/1645 i rozporządzenie wykonawcze (UE) 2023/203).

EAR for Air OPS obejmuje wszystkie załączniki do rozporządzenia Air OPS (definicje, część ARO, część ORO, część CAT, część SPA, część NCC, część NCO, część SPO, część IAM), a także powiązane CS, AMC i GM. Zawierają one obowiązujące zasady Air OPS wyświetlane w skonsolidowanym, łatwym do odczytania formacie z zaawansowanymi funkcjami nawigacji za pośrednictwem linków i zakładek.

EAR for Air OPS są dostępne do bezpłatnego pobrania na stronie internetowej Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego w formacie PDF, a także w formacie XML z treścią nadającą się do odczytu maszynowego. Ponieważ są generowane za pośrednictwem platformy eRules, będą regularnie aktualizowane w celu uwzględnienia dalszych zmian i ewolucji w ich treści.

Agencja uprasza o przesyłanie komentarzy za pomocą obszaru Easy Access Rules w formularzu kontaktowym.

Easy Access Rules for Air Operations dostępne są tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony