Przejdź do treści
Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki - konkurencja (fot. Aeroklub Krakowski)
Źródło artykułu

60. Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki

Aeroklub Krakowski serdecznie zaprasza pilotów do udziału w 60. Locie Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki, który odbędzie się w terminie 11-14 maja 2023 r. w Pobiedniku Wielkim. i przypada na Jubileusz 95-lecia Aeroklubu Krakowskiego.

Zawody będą rozgrywane według aktualnego Regulaminu Zawodów Samolotowych – wyd. 11/2022 oraz Regulaminu Zawodów w Lataniu Precyzyjnym i Regulaminu Lądowań – edycja 2023 GAC FAI.

Na zawodach planowane jest rozegranie 2 konkurencji nawigacyjnych oraz konkurencji lądowań precyzyjnych.

Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest posiadanie przez pilota-dowódcę ważnej licencji pilota samolotowego lub odpowiednio świadectwa kwalifikacji (dotyczy ULM), ważnych kwalifikacji do wykonywania lotów na danym wariancie statku powietrznego, ważnych badań lotniczo-lekarskich, aktualnych KWT i KTP oraz ważnej licencji sportowej Aeroklubu Polskiego w sporcie samolotowym.

Wcześniej, w dniach 9-11 maja 2023 r. na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim, zostaną przeprowadzone Konsultacje Treningowe Pilotów Kadry Narodowej w Lataniu Precyzyjnym. Na konsultacjach planowane jest wykonanie 2 tras nawigacyjnych oraz trening lądowań precyzyjnych.

Konsultacje i zawody są traktowane jako cykl przygotowań pilotów Samolotowej Kadry Narodowej do Mistrzostw Świata w Lataniu Precyzyjnym.

Piloci zainteresowali udziałem w zawodach i konsultacjach powinni zgłosić chęć udziału do dnia 8 maja 2023 r. 

Więcej szczegółowych informacji w pismach organizacyjnych na stronie www.aeroklubkrakowski.pl

60. Lot Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki (fot. Aeroklub Krakowski)

Pierwszy Lot Południowo-Zachodniej Polski złożony był z trzech konkurencji. 6 października 1929 roku rozegrano pierwszą konkurencję, stanowiącą przelot na trasie Kraków – Częstochowa – Katowice – Kraków. Regulamin przewidywał największą ilość punktów dla pilota, który najszybciej pokona ową trasę. Druga próba stawiała na osiągi samolotu, zadaniem pilota było osiągnięcie w najkrótszym czasie wysokości 1500 m. Ostatnia konkurencja była lądowaniem w wyznaczonym prostokącie. Awionetki podzielono na trzy klasy w zależności od mocy silnika: do 60KM, do 120KM i do 300KM, a punktację regulaminową zawodów odpowiednio dopasowano do klasy samolotu. Aż 18 lotników reprezentujących Aerokluby: Krakowski, Warszawski i Lwowski, oraz Lubelski Klub Lotniczy stanęło do rywalizacji. Wygrał Franciszek Żwirko na samolocie RWD-2, a drugie miejsce zajął Bernard Skórzewski lecący na brytyjskim Moth’u, oboje reprezentujący Akademicki Aeroklub Warszawski. Na najniższym stopniu podium uplasował się krakowianin Stanisław Działowski na DKD-4.

Całą historię Lotu Południowo-Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki można przeczytać TUTAJ.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony