Przejdź do treści
Źródło artykułu

Styczniowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

Styczniowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W styczniowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:

Gdy silnik przerwie pracę
Po pozytywnym odzewie ze strony instruktorów jaki wzbudził artykuł o oblodzeniu w PLAR 12/2016 przypominamy kolejne zagadnienie, na które każdy pilot musi być przygotowany – przerwa pracy silnika w locie.
Co trzeba wiedzieć, co należy zrobić, do czego w żadnym wypadku nie wolno dopuścić – zbiór żelaznych zasad przedstawia Andrzej Pazio.

Rejestr statków powietrznych 2017
Jak zwykle na początku roku podsumowujemy kondycję lotnictwa w Polsce, analizując stan rejestru cywilnych statków powietrznych i ewidencji. Co lata na polskim niebie, który typ samolotu jest najliczniejszy w polskim rejestrze, a który w ewidencji ultralajtów? Jakich typów przybywa najszybciej, jaka jest struktura własnościowa, i wreszcie – czy z roku na rok statków powietrznych w Polsce przybywa czy ubywa? Raport Jerzego Liwińskiego.

Shock Cub – pozytywnie szokuje
Najnowszy samolot rodziny „Savage” – Shock Cub to efekt wieloletniego doświadczenia w konstruowaniu samolotów do latania terenowego. Prototyp i jego niezwykłe możliwości opisuje i przedstawia na wyjątkowych, wiele mówiących zdjęciach Ole Steen Hansen.

Kolibra czar
Prezentujemy kolejną perełkę „znalezioną” w Aeroklubie Świdnik – PZL 110 Koliber z silnikiem Franklin tak jak go wymyślono w latach 80. Konstrukcja niedoceniana w Aeroklubie PRL, tu wytrzymała próbę czasu i dziś cieszy instruktorów i kursantów. O losach SP-ARP  i jego cechach użytkowych i pilotażowych pisze Krzysztof Krawcewicz.

VD-100 pełen innowacji
Nowa kategoria śmigłowców ultralekkich otwiera konstruktorom szerokie pole do działania. Po Sytonie AH130 z Alpi Aviation prezentujemy kompozytowy, dwumiejscowy dwuster z firmy Valerian Design z Niemiec. Projektowi towarzy złoszenie 12 patentów, które zrewolucjonizują powszechne pojęcie o śmigłowcach

Przyszłość zaczyna się teraz Bombardier CS300
Na lotnisku w Rydze zaprezentowano pierwszego CS300, który trafił do służby. Posiada silniki o niespotykanym współczynniku dwuprzepływowości które nadają mu charakterystyczny wygląd Jakie nowości kryje w sobie najnowszy Bombardier i czego mogą spodziewać się pasażerowie na jego pokładzie? Reportaż z wydarzenia przygotował Filip Modrzejrwski.

Namibia – dług dystans
Jerzy Kolasiński mający na koncie trzy trójkąty FAI 1000 km, w grudniu zmierzył się z trójkątem 1250 km. Garść przydatnych informacji i doświadczeń dla szybowników noszących się z zamiarem podejmowania takich wyzwań w Namibii.

Ewolucja w szybownictwie
Jak zmieniał się sport szybowcowy na przestrzeni lat opowiada Tomasz Kawa – pilot i orędownik polskiego szybownictwa, a także ojciec światowej sławy zawodnika Sebastiana Kawy.

Herkulesem na celność lądowania
W ramach Aviation Detachment w 33. Bazie Lotnictwa Transportowego w Powidzu odbyły się zawody na celność lądowania i celność zrzutu ładunku, w których z „naszymi” zmierzyli się piloci z 94th Airlift Wing z USAF. Relację z tych niecodziennych zawodów w których rolę główną odegrały 4 C-130E Herkules  przygotował Filip Modrzejewski.

A oprócz tego: lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o tym, że każdy pilot powinien i może być jak… Sully, felieton Piotra Długiewicza o głupocie która ma swoją fachową nazwę: intentional non-compliance, czyli zamierzonym naruszeniu zasad. Nadto gawęda z serii „Captain Speaking” Jarosława Czaplickiego, tym razem o tym jak styczniowy orkan ujawnia słabości pilotów.

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony