Raport wstępny ws. poważnego incydentu z udziałem Pipera
5 września br. na lotnisku EPGD doszło to poważnego incydentu z udziałem samolotu Piper PA-200T. Tuż po godzinie 15 samolot podczas startu zahaczył kadłubem, lewym skrzydłem oraz śmigłami o powierzchnię pasa startowego. Pilot zareagował i samolot przeszedł na wznoszenie wykonując krąg nadlotniskowy i lądowanie na pasie betonowym RW11
Raport PKBWL
Pilot zaplanował przelot z lotniska EPGD na lotnisko EPGM. Na lot został zgłoszony plan lotu VFR. Na pokładzie samolotu znajdowały się dwie osoby. Zgodnie z oświadczeniem pilota, po starcie z pasa RW11 samolot przeszedł na wznoszenie, pilot schował podwozie. W tym czasie pilotowi zsunęła się z kolan na podłogę mapa w raz z długopisem. Pilot schylił się, aby je podnieść. W tym czasie samolot przeszedł ze wznoszenia na zniżanie i nastąpił kontakt elementów kadłuba, lewego skrzydła oraz śmigieł z powierzchnią pasa startowego. Pilot zareagował i samolot przeszedł na wznoszenie wykonując krąg nadlotniskowy i lądowanie na pasie betonowym RW11
Nie wydano żadnych zaleceń bezpieczeństwa.
Raport 1425/13
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze