Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Raport wstępny katastrofy samolotu PA-34 na Babiej Górze

23 maja 2013 roku samolot Piper PA-34-220T SP-HIN, lecący z Poznania do Bratysławy rozbił się o zbocze Babiej Góry. W katastrofie zginęły wszystkie znajdujące się na pokładzie osoby. 

Raport wstępny Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych:
Samolot PA-34 SP-HIN z pilotem i dwoma pasażerami na pokładzie wystartował z lotniska EPPO do lotu wg przepisów VFR po trasie EPPO-BABKO-LZIB. Plan lotu przewidywał lot na poziomie A020 z prędkością przelotową 150 kt. O godzinie 5.40 UTC samolot SP-HIN wleciał w sektor odpowiedzialności FIS Kraków i zgłosił, że kontynuuje lot wg planu. O godzinie 6.11 UTC pilot melduje do FIS Kraków „BABKO przechodzimy”. FIS Kraków przekazuje samolot SP-HIN do FIS Bratislava. Ok. godziny 7.20 UTC FIS Bratislava poinformował FIS Kraków o braku łączności z samolotem SP-HIN. FIS Kraków rozpoczyna akcję ratunkową. Ok. godziny 12.10 ratownicy GOPR potwierdzili znalezienie wraku samolotu na stoku Babiej Góry. Wszystkie osoby znajdujące się na pokładzie samolotu poniosły śmierć na miejscu wypadku.

Pilot dowódca statku powietrznego miał ważną licencję pilota samolotowego zawodowego oraz ważne badania lotniczo-lekarskie. Ogólna sytuacja meteorologiczna: IMC.

Raport wstępny 660/13.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony