Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 2434/18 (W, 06.08.2018 r., EPZP). Dotyczy: „Rozkołysania” szybowca G-1000 na boki i zluzowania liny holowniczej. Pozostawienia otwartych hamulców aerodynamicznych po naprężeniu liny holowniczej – lot na holu z otwartymi hamulcami. Błędnej decyzji pilota podjętej na bardzo małej wysokości o wykonaniu zakrętu o 180°i lądowaniu awaryjnym na lotnisku. Raport końcowy 2434/18
• 3006/18 (I, 09.09.2018 r., EPKZ). Dotyczy: Nieprawidłowego działania ucznia-pilota podczas startu z paralotnią za wyciągarką. Informacja o zdarzeniu 3006/18
• 3586/19 (I, 14.08.2019 r., EPBY). Dotyczy: Nieprawidłowego zamknięcia owiewki przedniej kabiny szybowca SZD-9 bis 1E Bocian przez ucznia pilota. Informacja o zdarzeniu 3586/19
• 3706/19 (W, 20.08.2019 r., Międzybrodzie Żywieckie). Dotyczy: Nieprawidłowego postępowania ucznia-pilota podczas rozpędzania do startu paralotni. Informacja o zdarzeniu 3706/19
• 3742/19 (I, 15.08.2019 r., Nowęcin k/Łeby). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na nieprawidłowej/spóźnionej reakcji sterami w momencie wystąpienia podmuchu bocznego wiatru podczas startu samolotu ultralekkiego Virus 912. Informacja o zdarzeniu 3742/19
• 4486/19 (I, 01.09.2019 r., Małomice k.Lubina). Dotyczy: Błędów pilotów polegających na: decyzji pilota samolotu holującego (dowódcy zespołu) o wykonaniu holu na zawietrzną lotniska, wyczepieniu szybowca SZD-43.3 Jantar Std.3 przez jego pilota na wysokości nie dającej możliwości dolotu do lotniska, zbyt późno podjętej decyzji o lądowaniu w terenie przygodnym (brak przeglądu terenu do lądowania z powietrza – lądowanie bez podwozia). Raport końcowy 4486/19
Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)
Komentarze