Przejdź do treści
Źródło artykułu

IV czerwcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 334/16 (I, 02.03.2016 r., FIR Warszawa). Dotyczy: Błędu załogi samolotu Airbus 321 w zakresie stosowania się do zasad prowadzenia korespondencji radiowej. Informacja o zdarzeniu 334/16

• 359/16 (I, 06.03.2016 r., EPBK). Dotyczy: Zauważenia przez pilota nadzorującego pęknięcia przedniej szyby (po lewej stronie) na długości około 20 cm przed przystąpieniem do uruchomienia silników śmigłowca EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 359/16

• 647/16 (W, 15.04.2016 r., Smolnik k. Baligrodu). Dotyczy: Poślizgu samolotu AN-2P w dół stoku i zderzenia z drzewami zagajnika podczas próby zmiany miejsca parkowania na lądowisku docelowym po zakończeniu lotu. Raport wstępny 647/16

• 1161/16 (W, 02.06.2016 r., Długie Nowe k. Leszna). Dotyczy: Zderzenia się szybowca Arcus M z wchodzącym do komina szybowcem SZD-42-2 Jantar 2B. Raport wstępny 1161/16

• 1291/15 (I, 08.07.2015 r., EPPO). Dotyczy: Usterki lewego odbiornika ciśnień powietrznych (LH PITOT PROBE) oraz nieszczelności układu ADS (Air Data System) w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 1291/15

• 1305/15 (I, 09.07.2015 r., EPPO). Dotyczy: Przerwania startu samolotu De Havilland Canada Dash 8 (400) z powodu wystąpienia różnicy wskazań prędkości i wysokości na wyświetlaczach pierwszego i drugiego pilota. Informacja o zdarzeniu 1305/15

• 2115/15 (I, 25.09.2015 r., EPMR). Dotyczy: Stwierdzenia po napełnieniu czaszy głównej spadochronu Spectre 170 skręcenia i oplecienia  taśmą  RSL systemu zamka trzykółkowego prawych taśm nośnych. Informacja o zdarzeniu 2115/15

• 2485/15 (I, 25.11.2015 r., TMA EPLL). Dotyczy: Nieuprawnionego wlotu samolotu Zlin-143 w przestrzeń kontrolowaną TMA EPLL. Informacja o zdarzeniu 2485/15

• 2501/15 (I, 29.11.2015 r., EPWA). Dotyczy: Pojawienia się komunikatu "PITCH TRIM" w trakcie rozbiegu samolotu Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2501/15

• 2507/15 (I, 30.11.2015 r., EPWA). Dotyczy: Przerwania procedury wypychania samolotu Airbus A321 ze stanowiska postojowego z uwagi na nieustąpienie mu pierwszeństwa przejazdu przez pojazd służb lotniskowych. Informacja o zdarzeniu 2507/15

• 2513/15 (I, 30.11.2015 r. (data powiadomienia), n.d.). Dotyczy: Samowolnego owinięcia przez kapitanów gazetami przewodu doprowadzającego powietrze do chłodzenia monitorów w samolocie Embraer E195. Informacja o zdarzeniu 2513/15

• 2560/15 (I, 10.12.2015 r., MATZ EPMM). Dotyczy: Naruszenia przez załogę samolotu Zlin-143 aktywnej strefy ruchu lotniskowego lotnictwa wojskowego MATZ EPMM. Informacja o zdarzeniu 2560/15

• 2574/15 (I, 10.11.2015 r., po starcie z IST). Dotyczy: Błędu załogi samolotu Boeing 737-400 polegającego na nadmiernym pośpiechu i chęci wykonania operacji lotniczej zgodnie z czasem rozkładowym za wszelką cenę, co spowodowało pominięcie zasadniczej karty kontrolnej BEFORE TKAEOFF. Informacja o zdarzeniu 2574/15

• 2634/15 (I, 22.12.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Usterki technicznej związanej z hermetyzacją kabiny zgłoszonej po starcie samolotu Embraer E170. Informacja o zdarzeniu 2634/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony