Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

III grudniowe posiedzenie PKBWL – aktualizacja

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 440/13 (W, 13.04.2013 r., Redzeń Drugi k/Sieradza). Dotyczy: Rozpadnięcia się w powietrzu samolotu ultralekki Dedal-KB w trakcie wykonywania lotu próbnego na nowo zbudowanym samolocie. Raport końcowy 440/13, Album ilustracji 440/13

• 1161/16 (W, 02.06.2016 r., ATZ - EPLS). Dotyczy: Krążenia szybowca Arcus M w bezpośredniej bliskości podstawy chmury, w kominie, w którym krążyło wiele szybowców, a następnie po otwarciu hamulców aerodynamicznych, zniżania w krążeniu ze znaczną prędkością pionową, co doprowadziło do zderzenia z szybowcem Jantar 2B wlatującym do komina i rozpoczynającym jego centrowanie. Raport końcowy 1161/16

• 2624/16 (I, 03.10.2016 r., Jeżów Sudecki). Dotyczy: Chwilowego przekroczenia momentu obrotoweg (TRQ) podczas realizacji zadania przez śmigłowiec Eurokopter EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 2624/16


• 1302/15 (I, 09.07.2015 r., EPPT). Dotyczy: Niewyczepienia się liny wyciągarkowej pomimo spracowania zaczepu szybowca SZD-50-3 "Puchacz". Informcja o zdarzeniu 1302/15

• 2594/16 (PI, 24.09.2016 r., EPBA). Dotyczy: Nie zapoznania się pilotów samolotów z treścią komunikatu NOTAM zamykającego lotnisko. Niskiej jakości korespondencji radiowej prowadzonej z kwadratu modelarskiego. Udzielenia informacji o warunkach lądowania przez pilota lądującego śmigłowca, który posiadał zgodę na wykonanie lądowania pomimo zamknięcia lotniska. Raport końcowy 2594/16

• 2810/16 (W, 27.10.2016 r., Dębica). Dotyczy: Podwinięcia się połowy skrzydła paralotni SNAKE XX w momencie wykonywania zakrętu ze znacznym przechyleniem na małej wysokości, związanego z wdepnięciem belki speed systemu w  momencie kiedy zaciągnięta była sterówka i gdy skrzydło paralotni wleciało w obszar turbulencji pozostawionej przez nią w trakcie wykonywania tego zakrętu. Raport końcowy 2810/16

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony