Przejdź do treści
Źródło artykułu

II marcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 370/12 (W, 01.05.2012 r., lotnisko Warszawa-Babice). Dotyczy: Doprowadzenia do zbyt małej prędkości lub w przypadku dynamicznego przeciągnięcia – nadmiernie energicznego sterowania, co spowodowało wpadnięcie samolotu Liberty XL-2 w korkociąg lub ześlizg po skrzydle. Raport końcowy 370/12, Załącznik Nr 1, Załącznik Nr 2, Załącznik Nr 3, Załącznik Nr 3a, Załącznik Nr 3b, Załącznik Nr 3c, Załącznik Nr 4, Załącznik Nr 5, Załącznik Nr 6

• 1553/15 (I, 30.07.2015 r., Baza techniczna PLL LOT, EPWA). Dotyczy: Zmęczeniowego zniszczenia (ścięcia) wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR EXHAUST DOOR) w samolocie Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 1553/15

• 1716/15 (I, 16.08.2015 r., ATZ EPWS). Dotyczy: Nieoczekiwanego gwałtownego otwarcia lewych drzwi kabiny samolotu PZL-104 Wilga holującego szybowiec. Informacja o zdarzeniu 1716/15

• 1785/15 (I, 21.08.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Niesprawności lewego nadajnika położenia klap (FLAPS POSITION TRANSMITTER) w samolocie Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 1785/15

• 1842/15 (I, 26.08.2015 r., EPWS). Dotyczy: Uszkodzenia wsporników slotów wskutek ekspozycji samolotu Morane-Saulnier MS-892 Rallye na bardzo silny wiatr podczas burzy przechodzącej nad lotniskiem. Informacja o zdarzeniu 1842/15

• 1849/15 (I, 25.08.2015 r., TMA EPKT). Dotyczy: Nieprawidłowego działania układu Attitude and Heading Reference System (AHRS) w samolocie ATR-72. Informacja o zdarzeniu 1849/15

• 1888/15 (I, 22.07.2015 r., EPRP). Dotyczy: Zbyt pospiesznego i pobieżnego wykonania przeglądu szybowca SZD-9bis 1E Bocian przed startem przez pilota-instruktora nadzorującego samodzielny lot ucznia-pilota. Informacja o zdarzeniu 1888/15

• 1975/15 (I, 09.09.2015 r., CTR LLBG). Dotyczy: Niesprawności nadajnika położenia slotu nr 4 w samolocie Boeing 737-800 wywołanej uszkodzeniem mechanicznym. Informacja o zdarzeniu 1975/15

• 1984/15 (I, 11.10.2015 r., na trasie LFSB-EPWA). Dotyczy: Awarii pompy hydraulicznej w samolocie Beechcraft Raytheon H750. Informacja o zdarzeniu 1984/15

• 2380/15 (W, 09.11.2015 r., EPWT). Dotyczy: Lądowania samolotu Piper PA-34-200 Seneca II na mokrej i śliskiej trawiastej nawierzchni lądowiska po opadzie deszczu, co spowodowało znaczne obniżenie skuteczności hamowania. Informacja o zdarzeniu 2380/15, Album ilustracji 2380/15

• 2389/15 (I, 10.11.2015 r., EPWA). Dotyczy: Uszkodzenia zespołu hamulcowego nr 2 oraz braku jego części po lądowaniu samolotu Embraer ERJ-195 w EPWA. Informacja o zdarzeniu 2389/15

• 2679/15 (I, 31.12.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Wystąpienia sygnalizacji CABIN PRESS podczas wznoszenia po starcie samolotu Bombardier DHC-8-400 z lotniska EPWA. Informacja o zdarzeniu 2679/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony