Przejdź do treści
Źródło artykułu

Spotkanie w sprawie eksploatacji samolotów M-28

W dniu 15.09.2016 r. odbyło się spotkanie w sprawie eksploatacji oraz dostępności samolotów M-28, którego inicjatorem był Inspektor Sił Powietrznych.

Uczestnikami spotkania byli przedstawiciele wojska oraz producenta samolotu – PZL Mielec.  Poszczególne instytucje reprezentowali: 

Inspektorat Sił Powietrznych
• gen. bryg. pil. Tomasz Drewniak – Inspektor Sił Powietrznych;
• płk Krzysztof Kosieradzki – Szef Oddziału Techniki Lotniczej;

4. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego
• płk dypl. pil. Wojciech Pikuła – Dowódca Skrzydła;
• oficerowie dowództwa 4. SLSz;

Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych
• płk Piotr Szefler – Szef Oddziału Remontowego Statków Powietrznych, cz. p. o Szef Szefostwa Techniki Lotniczej – Główny Inżynier Wojsk Lotniczych;
• oficerowie Szefostwa Techniki Lotniczej;

42. Baza Lotnictwa Szkolnego
• płk dypl. pil. Jan Skowroń – Dowódca Bazy;
• oficerowie 42. BLSz;

PZL Mielec
• p. Janusz Zakręcki – Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny;
• p. Artur Wojtas – Członek Zarządu, Dyrektor Serwisu i Prób w Locie;
• p. Tomasz Oleksiak – Główny Kostruktor M-28B;
• p. Bożena Śpiewak – Szef Sprzedząy Usług Serwisowych;
• p. Mariusz Kubryn – Kierownik Organizacji Projektującej;
• p. Ireneusz Bartniak – Ekspert.

Spotkanie rozpoczęto od przedstawienia problemów związanych z eksploatacją samolotów M-28 napotykanych w 42. BLSz. Następnie przedstawiciele PZL Mielec omówili uwarunkowania realizacji prac obsługowych na samolotach w zakładzie i przedstawili szereg propozycji dotyczących systemu obsługowego i zaopatrzenia w części zamienne. Ponadto uczestnicy spotkania zostali zapoznani z obecnie prowadzonymi w PZL Mielec pracami nad modyfikacją i modernizacją samolotów M-28.


(fot. mjr Łukasz Baranowski)

Do poruszonych we wcześniejszych wystąpieniach zagadnień,  odniósł się Szef Szefostwa Techniki Lotniczej – Główny Inżynier Wojsk Lotniczych podkreślając obowiązujące uwarunkowania prawno-ekonomiczne, w których należy się poruszać podejmując wszelkie działania związane z zabezpieczeniem eksploatacji statków powietrznych.

W dalszej kolejności przeprowadzona została dyskusja pomiędzy uczestnikami, w wyniku której wypracowane zostały wnioski do dalszej działalności. Na zakończenie, Inspektor Sił Powietrznych dokonał podsumowania oraz sformułował i usystematyzował zadania do realizacji w obszarze będącym tematem spotkania.

ppłk Piotr Nocoń

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony