Przejdź do treści
Źródło artykułu

II lutowe posiedzenie PKBWL – aktualizacja

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 39/17 (I, 06.01.2017 r., EPWA). Dotyczy: Uszkodzenia eksploatacyjnego uszczelki tylnych drzwi serwisowych (2R), powodującego powstawanie hałasu i uniemożliwiającego hermetyzację kabiny samolotu Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 39/17

• 874/16 (I, 09.05.2016 r., CTR EPPO). Dotyczy: Naruszenia przez pilota samolotu TECNAM P2002JF przestrzeni kontrolowanej CTR EPPO w miejscu znajdującym się na prostej do drogi startowej RWY 10. Informacja o zdarzeniu 874/16

• 995/16 (I, 20.05.2016 r., MATZ EPMM). Dotyczy: Odchylenia od trasy i wlotu samolotu Cessna 150 w przestrzeń MATZ EPMM spowodowanego błędem pilota-ucznia polegającego na błędnej, obliczonej w powietrzu poprawce na wiatr. Informacja o zdarzeniu 995/16

• 1239/16 i 1240/16 (I, 09.06.2016 r., AD EPWA). Dotyczy: Błędu ludzkiego po stronie kierowcy ciężarówki, w tym braku świadomości w kwestii zagrożeń występujących na lotnisku. Niekompletnego wygrodzenia terenu robót, w tym braku różnicy pomiędzy wygrodzeniem przy pracach na skrzyżowaniu dróg startowych i przy aktywnych drogach startowych RWY 15/33. Złej organizacji nadzoru prac budowlanych. Informacja o zdarzeniu 1239/16, Informacja o zdarzeniu 1240/16

• 1606/16 (I, 07.07.2016 r., EPCD). Dotyczy: Braku drożności przewodu odpowietrzającego w instalacji chłodzenia silnika samolotu PS 28 Cruiser. Informacja o zdarzeniu 1606/16

• 2489/16 (PI, 07.09.2016 r., MRT 01 FIR EPWW). Dotyczy: Błędu pilota samolotu Diamond DA-20 polegającego na wlocie w przestrzeń powietrzną zarezerwowaną dla innego ruchu lotniczego. Informacja o zdarzeniu 2489/16

• 3185/16 (I, 23.12.2016 r., AD EPWA). Dotyczy: Niewłaściwej realizacji procedur przygotowania samolotu B737-800 do lotu. Informacja o zdarzeniu 3185/16


• 1145/16 (I, 31.05.2016 r., EPWA). Dotyczy: Przerwania wypychania ze stanowiska postojowego samolotu Boeing 737-400 spowodowanego nieprzestrzeganiem  obowiązujących  procedur opisanych w Instrukcji Ruchu Pojazdów i Pieszych na Lotnisku Chopina w Warszawie. Informacja o zdarzeniu 1145/16

• 2571/16 (I, 27.09.2016 r., EPWA). Dotyczy: Przerwanego startu spowodowanego obecnością ptaka poruszającego się z kursem kolizyjnym w stosunku do poruszającego się samolotu Piaggio P180. Informacja o zdarzeniu 2571/16

• 2625/16 (I, 04.10.2016 r., EPWA). Dotyczy: Zderzenia samolotu Embraer E170 z ptakiem podczas lotu. Informacja o zdarzeniu 2625/16

• 2626/16 (I, 04.10.2016 r., EPWA). Dotyczy: Zderzenia samolotu Embraer E170 z ptakiem podczas lotu. Informacja o zdarzeniu 2626/16

• 2646/16 (I, 06.10.2016 r., EPWA). Dotyczy: Zderzenia samolotu Bombardier DHC-8-Q400 z ptakiem podczas podejścia do lądowania. Informacja o zdarzeniu 2646/16

• 3208/16 (I, 30.12.2016 r., CTR EPWA). Dotyczy: Zderzenia samolotu Boeing 737-800 z ptakiem po starcie z lotniska EPWA. Informacja o zdarzeniu 3208/16

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony