Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I grudniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 500/17 (I, 26.03.2017 r., EPPO). Dotyczy: Wkołowania samolotu Tecnam P2002-JR w nierówność terenu na granicy nawierzchni asfaltowej drogi kołowania i trawiastej płyty postojowej. Niedostosowania prędkości kołowania do warunków terenowych. Braku właściwej reakcji instruktora-pilota na rozwój sytuacji prowadzącej do zdarzenia. Informacja o zdarzeniu 500/17

• 1667/17 (I, 18.07.2017 r., EPPK). Dotyczy: Niewykonania sprawdzenia zamknięcia kabiny samolotu Extra EA 300/L poprzez próbę uniesienia owiewki ręką. Spadnięcia owiewki kabiny na prawą stronę kadłuba samolotu, w wyniku czego owiewka została uszkodzona. Informacja o zdarzeniu 1667/17

• 2798/17 (W, 14.10.2017 r., EPLS). Dotyczy: Nie utrzymania nakazanego kierunku do lądowania pod wiatr ze spadochronem Mars 291 przez ucznia-skoczka. Informacja o zdarzeniu 2798/17

• 2988/17 (W, 04.11.2017 r., EPCD). Dotyczy: Błędu w technice lądowania na spadochronie „szybkim” Stealth B 120 polegającego na przeniesieniu środka ciężkości przy podejściu do lądowania na wysokości około 2 m nad ziemią, a  następnie cofnięciu ciężaru ciała do tyłu, skutkiem czego nastapiła utrata nośności czaszy i twarde lądowanie z poślizgiem. Informacja o zdarzeniu 2988/17

• 3088/17 (W, 16.11.2017 r., EPMO). Dotyczy: Zderzenia z ziemią śmigłowca Dynali H3 EasyFlyer”Sport” podczas wykonywania manewrów w zawisie. Raport wstępny 3088/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony