Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I czerwcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 407/18 (I, 05.03.2018 r., EPWA). Dotyczy: Przerwanego startu samolotu Boening 737-400 po pojawieniu się sygnalizacji TAKE OFF CONFIG. Informacja o zdarzeniu 407/18

• 1070/18 (W, 30.04.2018 r., Żernica Wyżna k. Leska). Dotyczy: Zahaczenia przez pilota szybowca SZD 9Bis Bocian 1E skrzydłem o drzewo w trakcie zakrętu na małej wysokości. Zderzenia szybowca z ziemią w konfiguracji pionowej. Raport wstępny 1070/18

• 1150/18 (W, 13.05.2018 r., EPZP). Dotyczy: Niespodziewanego załamania czaszy spadochronu Micro Sigma podczas lądowania pod wiatr. Pomino odzyskania prawidłowego kształtu i wypełnienia czaszy spadochronu nastąpiło "twarde" lądowanie. Informacja o zdarzeniu 1150/18

• 1151/18 (W, 12.05.2018 r., Łososina Dolna). Dotyczy: Przyjęcia przez skoczka nieprawidłowej pozycji na rozstawione nogi do lądowania ze spadochronem Navigator 260. Informacja o zdarzeniu 1151/18

• 3038/17 (I, 07.11.2017 r., TMA Grand Canaria (GCLP)). Dotyczy: Obecności dwóch samolotów Enter Air z podobnymi znakami wywoławczymi w tym samym czasie i na tej samej częstotliwości. Błędnego przyjęcia przez załogę samolotu ENT7361 polecenia KRL APP skierowanego do załogi ENT5073. Informacja o zdarzeniu 3038/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony