Przejdź do treści
Źródło artykułu

Książka „Sytuacja awaryjna - kryzys w kabinie pilotów” w sklepie dlapilota.pl

Wydawnictwo Pileus poszerzyło ofertę o kolejną ciekawą pozycję, wydawnictwo „Sytuacja awaryjna - kryzys w kabinie pilotów” z serii „Wiedza lotnicza”. Publikacja nie do końca da się zdefiniować jako zwykła książka, ponieważ sposób przedstawienia treści, która jest bardzo bogata merytorycznie klasyfikuje ją także jako podręcznik pomocny przy szkoleniu lotniczym różnych specjalności i na różnym poziomie zaawansowania.

Odbiorcami są więc także doświadczeni użytkownicy przestrzeni powietrznej. Lektura podręcznika wskazana jest wszystkich specjalnościom lotniczych - pilotom, kontrolerom, mechanikom, dyspozytorom, studentom kierunków lotniczych, ale i hobbystom zainteresowanym tematyką, czy też pracownikom działów naziemnych.

Jak możemy przeczytać na rewersie okładki:

„W dzisiejszych czasach zbyt dużo mówi się o rzadkich przypadkach katastrof lotniczych, jednocześnie zbyt mało informując opinię publiczną o zdarzeniach, które dzięki profesjonalizmowi załóg samolotów kończą się bez ofiar. Niektóre wydarzenia opisane w niniejszej książce znane są jedynie w kręgach lotniczych, lecz poza nimi osoby zaangażowane często pozostają anonimowymi bohaterami. Książka ta opowiada o wielu dramatycznych sytuacjach i opisuje działania podejmowane przez załogi w momencie zagrożenia, zapraszając jednocześnie czytelnika do kokpitu, by był świadkiem tych wydarzeń.

W przypadku każdej z historii autor zdołał dotrzeć, czasem po pokonaniu wielu trudności, do przynajmniej jednego członka załogi obecnego na pokładzie. Poszukiwania były prowadzone od Anchorage do Auckland oraz od Ottawy do Miami i chwilami wymagały wręcz „detektywistycznej” pracy. Dzięki temu jest to jedyna książka, w której czytamy o ludzkich błędach prowadzących do zagrożenia, o działaniach i przemyśleniach załogantów. Opisuje czego nie robić, by nie zmniejszać poziomu bezpieczeństwa, naprowadza na rozwiązania, kiedy ciąg zdarzeń biegnie w złym kierunku.


Relacje świadków wydarzeń były uzyskiwane drogą listową i telefoniczną, a także w bezpośrednich rozmowach. Każdy z nich miał wgląd do rękopisu, mógł wnosić uwagi i poprawki do tekstu, które autor przyjmował z wdzięcznością. Ostateczna wersja została bez wyjątków zaakceptowana przez wszystkich zainteresowanych, gwarantując książce dokładność i autentyczność, nie zawsze spotykane w literaturze lotniczej. Pozostaje żywić nadzieję, że czytelnik trzyma w swych rękach książkę pozwalającą na wgląd w sposoby działania i procedury wykonywane przez członków współczesnych załóg lotniczych, zarówno podczas rutynowych lotów, ale przede wszystkim w trudnych i niecodziennych okolicznościach często wykraczających poza sformułowane procedury awaryjne".


Książkę napisał Stanley Stewart znany już czytelnikom Wydawnictwa Pileus jako autor pozycji „Lotnictwo komunikacyjne - podręcznik ogólnej wiedzy lotniczej”. Był przez 30 lat był pilotem linii British Airways. W swej karierze wylatał ponad 15000 godzin na największych odrzutowcach, pełnił także funkcję tzw. „pilota bezpieczeństwa” w BA. Autor publikacji lotniczych oraz doświadczony pilot Boeinga 777.

Wydawnictwo Pileus działa na rynku wydawniczym od roku 2012 r. W ofercie oprócz książek lotniczych dostępne są między innymi logbooki dla różnych specjalności zgodne z najnowszymi wymaganiami EASA.


  Książka "Sytuacja awaryjna - kryzys w kabinie pilotów" dostępna jest w sklepie dlapilota.pl (LINK)


Artykuł zawiera lokowanie produktu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony