Co paralotniarzom zapewnia preparat Militec-1?
Militec-1 – to specjalny preparat, który dodany do oleju, dzięki swym właściwościom zapobiega zatarciu silnika nawet, jeśli nastąpi wyciek oleju lub zmniejszenie mieszanki. O Militecu, a raczej innej jego odmianie opowiadał mi kiedyś Kajan (Motorlife). Uwierzyłem na słowo, ale wciąż miałem wątpliwości. Oglądałem filmy reklamowe dystrybutorów, w których auta jeżdżące na Militecu nagle pozbawia się oleju, a samochód jedzie dalej. Prawda czy mit i propaganda reklamowa? Nie wiem. Wiem natomiast od kilku z Was, że używacie tego specyfiku i nie było żadnych problemów z zatarciem silnika. Ktoś nawet mówił o silniku, który po zatarciu i wlaniu Militecu odzyskiwał sprawność po drobnym czyszczeniu.
Postanowiłem zapytać o produkt u źródła. Napisałem do pana Grzegorz Walczaka z http://www.militec1.pl/ Dowiedziałem się wiele ciekawych informacji.
Czym jest Militec?
Cała tajemniczość działania MILITEC-1 polega na zmniejszaniu siły tarcia elementów metalowych. Sam w sobie MILITEC nie powoduje zmniejszenia spalania, ale zmniejszenie wewnętrznych oporów w silniku powoduje łatwiejsze „wchodzenie” na obroty i możliwość przekazania większej mocy na zewnątrz przy tej samej dawce paliwa. W przypadku samochodu odbierane to jest tak, że pojazd szybciej osiąga „setkę” i mniej pali. MILITEC wchodzi w reakcję ze wszystkimi metalami i zmniejsza ich tarcie. Nie ma znaczenia czy jet to panewka w silniku, jego cylinder czy też piasta przy taczce na budowie albo lufa sztucera. Różne są jedynie sposoby aplikacji. Silnik sam wytwarza sprzyjające warunki. W innych przypadkach wymagane są dodatkowe czynności.
Czy stosując Militec można zaoszczędzić kupując tani olej?
Co do oleju to MILITEC nie jest środkiem zastępczym i nie można przesadzać z jakością oleju. Im gorszy olej tym więcej substancji stałych, powstałych na skutek spalania usiłujących zniwelować efekty uzyskane dzięki dawce MILITECu. Konsekwencją bywa opinia, że MILITEC nic nie dał. Pamiętać należy, że MILITEC-1 nie zastępuje oleju a jedynie wspomaga. W przypadku nagłego ubytku oleju lub bardzo ubogiej mieszanki w paliwie zabezpiecza on skutecznie silnik przed zatarciem ale w pewnych granicach, natomiast zastąpienie oleju przez MILITEC-1jest zabiegiem zbyt kosztownym.
W jakiej dawce stosować Militec?
Dozowanie MILITEC-1 do paliwa w przypadku dwusuwa wymuszone jest przez sposób smarowania silnika. W przeciwieństwie jednak do oleju, który jest zgarniany przez pierścienie na tłoku MILITEC pod wpływem temperatury i ciśnienie wchodzi w reakcję z powierzchniowymi warstwami metalu i pozostaje w nich. Nie zachodzi więc konieczność stałego dodawania MILITEC-1 do paliwa. Należy jednak zabieg powtarzać co pewien czas w celu uzupełnienia jego ubytków ( nie jest to cudowny środek zmieniający wszystko w złoto). Należy stosować 40 ml Militecu na 1l oleju, który będzie zmieszany z benzyną do silników dwusuwowych.
Co więc daje Militec?
W przypadku awarii układu smarowania silnik zabezpieczony przez MILITEC-1 jest w stanie „na sucho” przejechać kilkanaście do kilkudziesięciu kilometrów bez negatywnych dla niego skutków. W przypadku paralotni daje możliwość bezpiecznego powrotu lub lądowania. Jeżeli dojdzie do zatarcia silnika czy innego urządzenia np. skrzyni biegów i istnieje jeszcze możliwość „odwrócenia” zaaplikowanie MILITEC-1 niejednokrotnie pozwala na uniknięcie kosztownego remontu. Jeżeli chodzi o temperatury to przy występujących mniejszych oporach wewnętrznych silnik mniej się nagrzewa i ma mniejsze zapotrzebowanie na chłodzenie.
Leszek Klich
Komentarze