Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wypadek A320 Air Canada

Airbus A320 linii Air Canada wypadł w niedzielę z pasa po twardym lądowaniu na lotnisku Halifax w kanadyjskiej prowincji Nowa Szkocja. 25 osób zabrano do szpitala, jedne na obserwację, inne z obrażeniami, które na szczęście okazały się niegroźne.

Lecąca z Toronto maszyna ze 138 osobami na pokładzie lądowała podczas burzy, na pasie pokrytym śniegiem. Samolot został poważnie uszkodzony. Na zdjęciach udostępnionych przez kanadyjski urząd bezpieczeństwa transportu widać oderwaną część nosową i jeden z silników zgnieciony pod uszkodzonym skrzydłem.

Z relacji pasażerów wynika, że samolot tak mocno uderzył w pas, iż złamało się podwozie i oderwał się jeden z silników. Samolot przed dłuższą chwilę ślizgał się kadłubem po płycie lotniska, zanim znieruchomiał. Na szczęście nie doszło do pożaru. Pasażerowie i załoga opuścili pokład trapami ewakuacyjnymi.

Pasażerowie mówili, że wydawało im się, iż samolot zerwał linię energetyczną, podchodząc do lądowania. Uszkodzenie linii energetycznej potwierdził funkcjonariusz Królewskiej Policji Konnej. W porcie lotniczym Halifax doszło do przerwy w dostawie prądu. Firma energetyczna Nova Scotia Power poinformowała później o przywróceniu zasilania, ale nie ujawniła, co było powodem przerwy.


Metar:
CYHZ 290500Z 33021G27KT 1 1/2SM -SN DRSN BKN013 OVC027 M06/M07 A2968 RMK SC6SC2 /S13/ SLP058
CYHZ 290414Z 34024G33KT 3/4SM R14/P6000FT/U -SN DRSN BKN010 OVC018 M06/M07 A2965 RMK SF7SC1 SLP046
CYHZ 290400Z 34019G54KT 3/4SM R14/5000VP6000FT/D -SN DRSN BKN007 OVC010 M06/M07 A2964 RMK SF7SC1 SLP045
CYHZ 290313Z 35020G26KT 1/2SM R14/3500V4500FT/N SN DRSN VV003 M06/M07 A2963 RMKSN8 SLP040
CYHZ 290300Z CCA 34019G25KT 1/4SM R14/P6000VM0300FT/N +SN DRSN VV003 M06/M07 A2962 RMK SN8 /S09/ SLP038
CYHZ 290300Z 34019G25KT 1/8SM R14/P6000VM0300FT/N +SN DRSN VV003 M06/M07 A2962 RMK SN8 /S09/ SLP038
CYHZ 290200Z 35019G27KT 1/4SM R14/2600FT/N +SN VV002 M06/M06 A2962 RMK SN8 /S05/ SLP036
CYHZ 290100Z 35015G21KT 1/2SM R14/3500FT/N SN DRSN VV002 M05/M06 A2962 RMK SN8 /S02/ PRESFR SLP037
CYHZ 290000Z 36016G27KT 3/4SM R14/2800FT/N -SN DRSN VV004 M05/M06 A2959 RMK SN8 /S03 PRESRR SLP028
CYHZ 282338Z 01018G24KT 3/4SM R14/2600VP6000FT/N -SN DRSN VV005 M05/M05 A2958 RMK SN8 PRESFR SLP023
CYHZ 282300Z 36019G26KT 1 1/2SM -SN DRSN OVC007 M04/M05 A2960 RMK SC8 SLP031
CYHZ 282200Z 36017G24KT 2SM -SN OVC012 M03/M04 A2962 RMK SC8 /S02/ SLP038

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony