Wrocław: kończy się budowa nowego terminalu lotniczego
Nowy terminal będzie mógł obsłużyć do 3 milionów pasażerów rocznie, a po dalszej rozbudowie zaplanowanej wstępnie na lata 2017-19 - nawet 7 milionów rocznie. Wewnątrz obiektu znajdują się m.in. 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, 7 stanowisk kontroli bezpieczeństwa, 13 wind oraz 3 stanowiska monitoringu.
Na 25 lutego władze lotniska planują organizację dnia otwartego. "Chcemy, żeby wszyscy mieli okazję zobaczyć lotnisko w nowej odsłonie, jeszcze zanim obsłużymy pierwszy samolot. Dlatego w ten jeden, wyjątkowy dzień zapraszamy mieszkańców całego regionu, by odkryli sekrety obiektu" - powiedział prezes wrocławskiego Portu Lotniczego Dariusz Kuś.
Do dyspozycji zwiedzających będą przestronna hala odlotów i hala ogólnodostępna. O obiekcie opowiadać będą pracownicy lotniska, a specjalne atrakcje dla gości przygotowują także służby lotniskowe m.in. straż graniczna, urząd celny i policja. Funkcjonariusze zaprezentują m.in. swój sprzęt. Miłośnicy latania będą mogli skorzystać z symulatora lotów, wziąć udział w konkursie wiedzy o lotnictwie lub mistrzostwach w puszczaniu papierowych samolotów.
Umowę na budowę terminalu podpisano pod koniec lipca 2009 r., a pierwsze prace ziemne rozpoczęły się pod koniec sierpnia 2009 r. Pierwotnie budowa miała zostać ukończona w połowie 2011 r. Zakończenie prac opóźniło się jednak o kilka miesięcy po tym, jak z powodu podwyższenia poziomu wód gruntowych konieczne okazało się rozbudowanie systemu odwodnienia. W ramach całego projektu powstało również ponad tysiąc miejsc parkingowych.
Na płycie postojowej przylegającej do obiektu może stać 16 samolotów, a na terenie całego lotniska docelowo nawet 30.
Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części miasta, ok. 10 km od centrum, w pobliżu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, która umożliwia bezpośredni dojazd na lotnisko z kierunku Kłodzko-Praga i Świdnica-Wałbrzych.(PAP)
mic/ mhr/
Komentarze