Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wizz Air ukarany grzywną 28 000 euro za sposób obsługi klientów

Karę grzywny wysokości 10 mln ft (28 tys. euro) wymierzyły władze węgierskie tanim liniom lotniczym Wizz Air za niewłaściwą obsługę klientów. To kolejna kara dla spółki w ostatnich latach – poinformował w poniedziałek dziennik „Magyar Nemzet”.

Wydział ochrony konsumentów urzędu rządowego w Budapeszcie za nieuczciwą praktykę uznał np. to, że Wizz Air praktycznie nie przyjmuje skarg drogą telefoniczną, a jedynie przez formularz elektroniczny na swojej stronie internetowej. Biuro obsługi klienta nie sporządza też protokołów z rozmów telefonicznych.

Za naruszenie prawa uznano również to, że Wizz Air w razie odwołania lotu lub zmiany jego godziny zapewnia automatycznie darmową możliwość zmiany rezerwacji tylko na własne loty. Były przypadki, że Wizz Air dopłacał różnicę w cenie między lotem swoim a konkurencji, byle tylko pasażer nie zmienił przewoźnika.

To kolejna grzywna dla Wizz Aira w ostatnich latach. W sierpniu 2019 r. władze węgierskie wymierzyły spółce rekordową karę 300 mln ft (920 tys. euro) za wielokrotne łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.

W marcu tego samego roku nakazano spółce zapłacić 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a pasażerowie nie zostali o tym uprzedzeni.

Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska (PAP)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony