Przejdź do treści
Źródło artykułu

Urząd Lotnictwa Cywilnego: nawet 600 euro odszkodowania za odwołany lot

Opóźniony lub odwołany lot czy zgubiony bagaż mogą skutecznie popsuć humor podczas wakacyjnych podróży. Jeśli znamy jednak swoje prawa, możemy dostać od linii nawet 600 euro odszkodowania za niespodziewane "przygody".

Jak przypomina Urząd Lotnictwa Cywilnego, w przypadku, gdy lot został opóźniony, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerowi posiłki i napoje. Gdy opóźnienie przeciągnie się aż do następnego dnia, przysługuje nam hotel, łącznie z transportem do niego i z powrotem na lotnisko. Pasażerom takie prawa przysługują m.in. wówczas, gdy z powodu usterki maszyna nie może odlecieć o czasie.

Takie same prawa przysługują podróżnym, gdy linia odmawia wejścia na pokład samolotu. Stać się tak może np. w przypadku overbookingu, czyli sprzedaży większej liczby biletów niż jest miejsc na pokładzie. Dodatkowo, poza zwrotem równowartości ceny biletu, możemy wtedy liczyć na odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro.

Gdy dojdzie do odwołania lotu, pasażer ma prawo do zwrotu (w terminie 7 dni) pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeśli linie nie poinformują nas o anulacji na minimum dwa tygodnie przed odlotem i nie zaproponują przelotu alternatywnego, przysługuje nam odszkodowanie. W zależności od długości trasy możemy liczyć na kwotę od 250 do 600 euro.

Rekompensata nie przysługuje jednak w przypadku odwołania lotu z przyczyn niezależnych od przewoźnika, np. złych warunków atmosferycznych.

Aby móc liczyć na wynagrodzenie naszych strat, musimy jednak pamiętać, by po ewentualnych "przygodach" w podróży złożyć reklamację do przewoźnika.

W przypadku problemów z bagażem warto pamiętać, że za bagaż rejestrowany od momentu nadania do momentu jego odbioru na docelowym lotnisku odpowiada przewoźnik. (PAP)

stk/ asw/ aop/ pad/ jbr/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony