Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozstrzygnięto przetarg na "lotniczą promocję" Kujawsko-Pomorskiego

Konsorcjum stworzone przez irlandzkie linie lotnicze Ryanair i Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego wygrało przetarg na promowanie walorów regionu kujawsko-pomorskiego i jego największych miast.

Przewoźnik zarobi na tym prawie 14 mln zł w ciągu trzech lat.

Jak podkreślił w wydanym we wtorek komunikacie zarząd województwa kujawsko-pomorskiego, rozstrzygnięcie przetargu to "wstęp do negocjacji w sprawie poszerzenia siatki połączeń lotniczych do i z Portu Lotniczego Bydgoszcz". Oferta konsorcjum była jedyną jaka została zgłoszona do przetargu.

Umowa, którą wkrótce zamierza podpisać samorząd województwa z konsorcjum, dotyczyć będzie działań promocyjnych zaplanowanych na lata 2011–2014 kosztem 13,8 mln złotych. Za te pieniądze Kujawsko-Pomorskie oraz Bydgoszcz i Toruń promować się będą m.in. w miesięczniku rozdawanym na pokładach samolotów obsługujących cztery międzynarodowe połączenia z Bydgoszczy, wewnątrz samolotów, na głównej stronie internetowej Ryanaira oraz na kadłubach dwóch samolotów przewoźnika.

53 proc. kwoty ustalonej w przetargu zapłaci samorząd województwa, 30 proc. samorząd Bydgoszczy, a 17 proc. samorząd Torunia. Potrzebne na ten cel pieniądze zostały już wpisane do wieloletnich planów finansowych wszystkich trzech samorządów.

"Opłata za promocję" to jedyna forma w jakiej samorządy mogą dofinansowywać przewozy lotnicze, świadczone przez komercyjnych przewoźników. Port Lotniczy Bydgoszcz, którego głównym udziałowcem jest Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski, utrzymuje już w ten sposób stałe połączenia do Londynu, Dublina, Birmingham i Duesseldorfu obsługiwane przez linię Ryanair oraz krajowe połączenie z Warszawą, które organizuje PLL LOT.(PAP)

olz/ je/ jbr/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony