Przejdź do treści
Źródło artykułu

Resort infrastruktury zatwierdził plan generalny dla lotniska w Szymanach

Lotnisko regionalne w Szymanach koło Szczytna (woj. warmińsko mazurskie) ma już dokument potwierdzający, że inwestycja jest zgodna z planami sieci transportowej kraju. Plan generalny dla lotniska zatwierdziło we wtorek ministerstwo infrastruktury i budownictwa.

We wtorek w Olsztynie dokument na ręce Leszka Krawczyka, prezesa samorządowej spółki Warmia i Mazury zarządzającej lotniskiem, przekazał wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Jak powiedział PAP Leszek Krawczyk podpisany właśnie przez resort infrastruktury plan generalny dla portu lotniczego Olsztyn-Mazury potwierdza, że jest on zgodny z trzema ważnymi dokumentami dotyczącymi rozbudowy sieci transportowej. Chodzi o Program Rozwoju Sieci Lotnisk, Koncepcję Przestrzennego Rozwoju Kraju do 2030 r. i Strategię Rozwoju Transportu do 2020 r. i w dalszej perspektywie do 2030 r.

"Lotnisko w Szymanach jest ostatnim portem lotniczym użytku publicznego, które jest obecnie realizowane w naszym kraju" - podkreślił Krawczyk.

Plan generalny dla lotniska był uzgadniany z ministrem obrony narodowej i opiniowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Jak podkreślił prezes Krawczyk obecnie Urząd Lotnictwa Cywilnego prowadzi procedurę certyfikacyjną dla portu lotniczego Olsztyn-Mazury. Uzyskanie certyfikatu potwierdzi, że na lotnisku jest odpowiednia infrastruktura, wyposażenie oraz wykwalifikowana kadra, a port zostanie dopuszczony do użytku. Taki certyfikat ma być wydany w połowie grudnia tego roku.

Według zapowiedzi przedstawicieli spółki samorządu wojewódzkiego "Warmia i Mazury", port lotniczy w Szymanach ma zacząć odprawiać i przyjmować regularne loty 21 stycznia. Na ten dzień zaplanował swój inauguracyjny lot pierwszy przewoźnik - Sprint Air, który podpisał umowę ze spółką na połączenia rejsowe do Krakowa i Berlina. Rozmowy z kolejnymi przewoźnikami trwają.

Regionalny port Olsztyn-Mazury powstał w miejscu dawnego lotniska wojskowego. Inwestycja musi być rozliczona w 2015 r., by nie przepadła unijna dotacja. Koszt szacowany jest na 205 mln zł. Unijne dofinansowanie ma wynieść 76 proc.

Lotnisko w Szymanach od 1996 r. na mocy decyzji ministra obrony narodowej służyło potrzebom lotnictwa cywilnego. W latach 1998-2003 liczba operacji lotniczych wahała się od 180 do 928 rocznie. Od tej pory lotnisko nie prowadzi regularnych połączeń.(PAP)

ali/ mhr/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony