Poczta Polska planuje budowę hubu, który ma współpracować z CPK
"Zamierzamy zainwestować w przemodelowanie sieci logistycznej 1 mld zł do roku 2021, z czego w latach 2018-2019 wydamy 900 mln zł" - powiedział Sypniewski.
Dodał, że najwięcej pieniędzy pochłonie wybudowanie centralnego hubu logistycznego, czyli sortowni do obsługi krajowego i międzynarodowego e-commerce. Pieniądze zostaną też przeznaczone na nowe systemy IT i większe umaszynowienie.
"To wszystko ma skutkować większą efektywnością, większą wydajnością i istotną poprawą jakości" - powiedział prezes poczty.
Powiedział też, że CHL zostanie zlokalizowany w centralnej Polsce i dodał, że dokładna lokalizacja CHL będzie znana w ciągu kilku miesięcy.
Obecny na konferencji minister infrastruktury Andrzej Adamczyk stwierdził, że planowany przez pocztę CHL powinien współpracować z Centralnym Portem Komunikacyjnym.
"Tak, będą one ze sobą współpracować (CPK i CHL - PAP), nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej. Rolą zarządu Poczty Polskiej jest poszukiwanie takiej lokalizacji, która z punktu widzenia kosztów obsługi czy kosztów usług proponowanych przez pocztę, będzie najbardziej dogodna i korzystna" - powiedział Adamczyk.
"Jak mówili członkowie zarządu Poczty Polskiej, te rozmowy i ustalenia z pełnomocnikiem rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego już trwają" - dodał minister.
Sypniewski poinformował, że jest spokojny o pozyskanie funduszy na inwestycje, gdyż już teraz zgłaszają się podmioty, które chcą pomóc w sfinansowaniu planu rozwoju poczty.
"Przy tym projekcie, o którym mówimy, już dzisiaj mamy kolejkę propozycji związanych z modelami finansowymi. To też pokazuje, że strategia, która wybraliśmy i model rozwoju jest dobrym kierunkiem. Będziemy do tego podchodzić w sposób bardzo racjonalny" - stwierdził szef poczty.
Przypomniał, że firma podpisała pod koniec września tego roku porozumienie z China Post Group, na mocy którego polski operator będzie dostarczał przesyłki z Chin do 30 krajów europejskich.
Jak tłumaczył Sypniewski, decyzja o miliardowej inwestycji podyktowana została rosnącą popularnością handlu e-commerce i dynamicznym rozwojem rynku KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. (PAP)
pif/ amac/
Komentarze