Przejdź do treści
Źródło artykułu

PLL LOT: w 2008 r. strata netto w wysokości 733 mln zł

12.08. Warszawa (PAP) - Polskie linie Lotnicze LOT zamknęły 2008 r. stratą netto w wysokości 733 mln zł - poinformowali w środę na konferencji prasowej przedstawiciele zarządu PLL LOT. W przyszłym tygodniu spółka ma poinformować, kto będzie jej doradcą prywatyzacyjnym. W 2007 r. zysk netto spółki wyniósł prawie 30 mln zł. Zdaniem zarządu LOT, na złe wyniki w 2008 r. miał wpływ kryzys w branży.Jak powiedział na konferencji prezes PLL LOT Sebastian Mikosz, sytuacja rynkowa i finansowa spółki jest bardzo trudna. "Kryzys cały czas się pogłębia. Na świecie spadają przewozy pasażerskie oraz cargo" - zaznaczył i dodał, że przyszły rok dla przewoźników również będzie trudny. Członek zarządu do spraw finansowo-ekonomicznych LOT-u Andrzej Oślizło powiedział, że w 2008 r. liczba przewiezionych pasażerów spadła o 7 proc. w porównaniu do 2007 r. - z 4,28 mln do 3,97 mln. "Przychody w roku 2008 r. spadły o 3 proc., głównie na skutek mniejszej liczby pasażerów" - powiedział. Mikosz zaznaczył, że w PLL LOT trwa program restrukturyzacji, który zakłada m.in. ograniczenie kosztów oraz "optymalizację floty i siatki połączeń". Planowany jest też rozwój strony internetowej LOT-u, która w przyszłości ma stać się głównym kanałem sprzedaży, a także poprawa standardów obsługi klienta - m.in. rozwinięcie samodzielnej odprawy na lotnisku. "Podjęliśmy wysiłek uruchomienia nowej działalności czarterowej w ramach LOT. Rozpoczęliśmy przygotowania do prywatyzacji. (...) W tej chwili prawie 93 proc. udziałów w PLL LOT jest w rękach Skarbu Państwa, co w naszym przekonaniu czyni proces prywatyzacji zdecydowania bardziej wiarygodnym i możliwie szybkim do przeprowadzenia" - zaznaczył Mikosz. Dodał, że obecnie spółka prowadzi rozmowy z bankiem inwestycyjnym, który ma zostać doradcą prywatyzacyjnym LOT-u. We wtorek zarząd ustalił, że w tym tygodniu podejmie ostateczną decyzję. "W związku w tym w przyszłym tygodniu poinformujemy, kogo wybraliśmy na doradcę" - powiedział. Zdaniem przedstawicieli zarządu, efekty programu restrukturyzacji są już widoczne - w pierwszej połowie tego roku wzrosła liczba pasażerów korzystających z usług LOT-u do ponad 1,7 mln. (PAP)
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony