Przejdź do treści
Źródło artykułu

Plan restrukturyzacji Eurolotu wpłynął do MSP

Do MSP wpłynął plan restrukturyzacji Eurolotu. Jeżeli plan będzie jednoznacznie wskazywał, że spółka nie ma biznesowej racji bytu, zrobimy wszystko by wykorzystać najcenniejsze aktywa Eurolotu, czyli ludzi i nowoczesne samoloty - powiedziała PAP rzeczniczka MSP.

W ubiegłym tygodniu media donosiły, że Eurolot ma zostać poddany kontrolowanej likwidacji. Przewoźnik odnotowywał straty w ostatnich latach.

"Do MSP wpłynął plan restrukturyzacji Eurolotu wraz z opinią rady nadzorczej, przygotowany przez zarząd Eurolotu, przy wsparciu renomowanego doradcy. MSP rozpoczęło jego analizę. Sytuacja Eurolotu jest bardzo trudna" - powiedziała we wtorek PAP rzeczniczka Ministerstwa Skarbu Państwa Agnieszka Jabłońska-Twaróg.

"Jeżeli plan będzie jednoznacznie wskazywał, że spółka nie ma biznesowej racji bytu, zrobimy wszystko, by wykorzystać najcenniejsze aktywa Eurolotu, czyli ludzi i nowoczesne samoloty – Bombardiery Q400. Dlatego zwróciliśmy się m.in. do zarządu LOT-u, by przeanalizował możliwość wykorzystania Bombardierów w swojej siatce, przy założeniu żelaznego przestrzegania ograniczeń wynikających z planu restrukturyzacji. Zakładał on bowiem wykorzystanie samolotów Bombardier Q400" - dodała.

Rzeczniczka podkreśliła jednocześnie, że Eurolot realizuje wszystkie rejsy zgodnie z zimowym rozkładem.

5 listopada Rada Nadzorcza Eurolot odwołała Tomasza Balcerzaka z funkcji Prezesa Zarządu. Równocześnie - zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej spółki - Andrzej Juszczyński, członek zarządu ds. finansowych został p.o. prezesem zarządu. Z kolei 25 listopada Rada Nadzorcza Eurolotu odwołała Bartłomieja Matusewicza ze stanowiska wiceprezesa ds. operacyjno-technicznych, argumentując decyzję niewystarczającymi efektami przeprowadzanego dotychczas w spółce procesu restrukturyzacji "przy jednoczesnym pogarszaniu się kondycji finansowej Eurolot S.A.".

Kilka miesięcy temu linie Eurolot oraz nowy przewoźnik na polskim rynku 4YOU Airlines nawiązały współpracę dotyczącą rejsów czarterowych. Samoloty Eurolot-u miały latać do polskich miast oraz obsługiwać wakacyjne kierunki, jak Egipt, Tunezja, Grecja i Turcja. Pierwsze rejsy z turystami odbyły się na początku czerwca br. Maszyny zabierały klientów m.in. biura podróży Alfa Star.

Z informacji Eurolot wynika, że w sierpniu 4YOU Airlines przestał jednak płacić za rejsy. Pomimo tego Eurolot je kontynuował. Zdaniem przewoźnika, spółka 4YOU Airlines jest winna Eurolot-owi pieniądze za loty czarterowe. Trwają rozmowy między spółkami w sprawie uregulowania rozliczeń, a jednocześnie Eurolot poczynił przygotowania do podjęcia korków windykacyjnych, gdyby negocjacje nie zakończyły się akceptowalnym dla spółki rozwiązaniem.

Eurolot działa na rynku od 1996 r. Od lipca 2011 r. wykonuje własne połączenia lotnicze między głównymi portami regionalnymi w Polsce. Firma wykonuje także czartery i rejsy na zlecenie innych przewoźników, m.in. LOT-u.

Skarb Państwa ma 62,10 proc. akcji Eurolotu, a pozostałe 37,9 proc. należy do Towarzystwa Finansowego Silesia. (PAP)

jzi/ malk/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony