Od września pociągi z Krakowa pojadą do Balic
Cena jednorazowego biletu dla pasażerów jadących z Krakowa na lotnisko lub z lotniska do Krakowa będzie wynosiła 8 zł.
Inne ceny zapłacą mieszkańcy Krakowa dojeżdżający pociągiem do pracy i szkół, ponieważ głównym zadaniem tej linii jest obsługa mieszkańców Krakowa. Cena biletu z Krakowa do przedostatniej stacji Olszanica będzie wynosiła 3 zł. Dla mieszkańców z okolicy samych Balic chcących dojeżdżać codziennie do Krakowa przygotowano atrakcyjną propozycję biletów miesięcznych – 65 zł z ustawowymi zniżkami.
Linię obsługiwać będzie 39 nowoczesnych pociągów, kursujących co pół godziny, od wczesnych godzin porannych do późnych godzin nocnych – tj. w czasie funkcjonowania lotniska.
33 z nich będą kursować na trasie od stacji Wieliczka Rynek-Kopalnia przez Kraków do Balic i z powrotem. Pozostałe sześć pociągów kursować będzie z Krakowa do Balic wczesnym rankiem i późnym wieczorem, kiedy nie ma kursów do Wieliczki.
Bilet z Balic do Wieliczki będzie kosztował 11 zł.
Według rozkładu pierwszy pociąg do Balic odjedzie z Dworca Głównego w Krakowie o godz. 4.05; ostatni pociąg z Balic wyruszy do Krakowa o godz. 0.11.
Na trasie z Krakowa do Balic powstały trzy nowe przystanki, z których mogą korzystać mieszkańcy Krakowa: Kraków - Młynówka, Kraków - Zakliki i Kraków - Olszanica.
"Liczymy na to, że dzięki jakości, jaką zapewniamy, ta linia spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony pasażerów" – powiedział Jacek Krupa. Według założeń, do końca roku z połączenia będzie korzystało ok. 25 proc. pasażerów lotniska, a w przyszłym roku już powyżej 30 proc.
"Kalkulujemy, że wpływy z biletów pokryją 40 proc. kosztów" – powiedział Jacek Krupa. Zapowiedział również, że od grudnia spółka Koleje Małopolskie uruchomi podobne połączenie z Krakowa do Sędziszowa, a po zakończeniu prac modernizacyjnych - od czerwca przyszłego roku również linię Kraków – Tarnów.
Jak podkreślił prezes Zarządu Spółki Koleje Małopolskie Ryszard Rębilas, podjęte zostały ustalenia, by godziny rozkładu jazdy zarówno pociągów do Wieliczki, jak i do Balic, nie zmieniły się przy zmianach rozkładu jazdy, i by pasażerowie traktowali je jako stały element.
Spółka Koleje Małopolskie Sp. z o.o. została powołana przez Samorząd Województwa Małopolskiego 2 grudnia 2013 r. Działalność przewozową rozpoczęła 14 grudnia 2014 r. uruchamiając z nowym rozkładem jazdy pociągi na trasie Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia. 1 czerwca pociągiem z Wieliczki do Krakowa przejechał półmilionowy pasażer. Władze spółki szacują, że milionowy pasażer przejedzie na tej trasie już we wrześniu.(PAP)
hp/ mhr/
Komentarze