Nowa płyta cargo dla samolotów transportowych na Lotnisku Chopina
"Nowa powierzchnia postojowa zlokalizowana jest tuż obok istniejącej płyty cargo w południowej części lotniska. Może pomieścić trzy statki powietrzne kodu F, jak np. An-124 Rusłan lub sześć samolotów kodu C - Boeing 737 lub Airbus A320" - powiedział Przybylski.
Wyjaśnił, że inwestycja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie obsługi samolotów transportowych w warszawskim porcie. "Ruch cargo dynamicznie rośnie i potrzebujemy coraz więcej miejsc postojowych dla transportowców" - powiedział.
Dodał, że w pierwszym półroczu 2014 r. port obsłużył ponad 27,3 tys. ton frachtu – o 18,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2013 r.
W ruchu krajowym ilość przewożonych towarów wzrosła o 14,8 proc. z 308 do 354 ton. W ruchu międzynarodowym wzrost wyniósł 18,4 proc. - z 22,7 do 26,9 tys. ton.
"Więcej towarów jest przywożonych do Polski niż wywożonych: w przylocie obsłużonych zostało 15,4 tys. ton, a w odlocie 11,9 tys. ton" - powiedział Przybylski.
Rośnie także wolumen przewożonej poczty. W pierwszym półroczu 2014 r. odnotowano 1,3 proc. wzrost w tym segmencie.
Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo z i do Warszawy według wielkości wolumenu to: Lipsk (3,5 tys. ton), Kolonia (3,1 tys. ton), Dubaj (2,9 tys. ton), Nowy Jork (2,8 tys. ton) oraz Chicago (2,2 tys. ton).
Najwięksi przewoźnicy cargo na Lotnisku Chopina wg wielkości przewozów to PLL LOT (9,5 tys. ton), UPS Airlines (4,1 tys. ton), European Air Transport (3,5 tys. ton), Emirates (2,8 tys. ton) oraz TNT Airways (1,1 tys. ton).
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. Port obsługuje ponad 70 proc. ruchu towarowego w Polsce. (PAP)
aop/ mhr/
Komentarze