Przejdź do treści
Źródło artykułu

MAK wycofał pismo ws. odwołania certyfikatu dla Boeingów 737

Rosyjski Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) wycofał pismo w sprawie czasowego odwołania certyfikatu dla samolotów Boeing 737 - poinformowała w piątek współwłaścicielka S7 Airlines Natalia Filewa po naradzie w Moskwie rosyjskich władz lotniczych.

Dzień wcześniej MAK oznajmił, że wstrzymuje certyfikat dla samolotów Boeing 737 w Rosji do czasu otrzymania wspólnego zawiadomienia ze strony rosyjskiej Federalnej Agencji Transportu Powietrznego (Rosawiacja) i amerykańskiego Federalnego Zarządu Lotnictwa (FAA), że stan tych samolotów zapewnia bezpieczną ich eksploatację. Według dokumentu MAK niezbędne jest dopracowanie systemu manipulowania sterem wysokości Boeingów typu 737.

Jeszcze w czwartek wieczorem Rosawiacja opublikowała oświadczenie, że zakaz eksploatacji w Rosji samolotów Boeing 737 mogą wydać jedynie federalne organy władzy, a te takiej decyzji nie podjęły.

W piątek Rosawiacja zorganizowała naradę na temat bezpieczeństwa samolotów Boeing 737, w której uczestniczył szef oddziału koncernu Boeinga w Rosji Siergiej Krawczenko. Zapewnił, że firma uczyni wszystko, co możliwe, w celu usunięcia zgłaszanych zastrzeżeń. Wyraził nadzieję, że rosyjskie władze lotnicze zdołają szybko uregulować sytuację z samolotami rodziny 737.

Szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Aleksandr Nieradko powiedział po naradzie, że oświadczenia MAK, który, wycofując w piątek jedno pismo, zamieścił na swej stronie internetowej drugie, dotyczące, m.in. katastrofy samolotu Boeing 737 sprzed dwóch lat w Kazaniu, zawierają w kilku miejscach sprzeczne treści i wymagają starannego przestudiowania w celu ich oceny.

Powiedział, że jest to niezbędne do podjęcia ważnych kroków prawnych, które będą mieć wpływ na nieograniczony krąg ludzi, w tym na pasażerów, którzy korzystają z usług rosyjskich przewoźników eksploatujących samoloty typu Boeing 737.

Wg danych ogólnodostępnych źródeł w Rosji jest obecnie w użyciu niemal 190 maszyn Boeing 737 różnych odmian. Najwięcej ich (52) miały linie Transaero, które jednak pod koniec października zakończyły działalność, gdy Rosawiacja anulowała im certyfikat.

Według szefa przedstawicielstwa Boeinga w Rosji Siergieja Krawczenki obecnie po świecie lata 6,5 tysiąca samolotów Boeing 737.(PAP)

mmp/mc/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony