Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 12 mln pasażerów od stycznia do końca sierpnia br.
Dla porównania, w pierwszych ośmiu miesiącach 2017 roku w ruchu międzynarodowym było 10,7 mln pasażerów (w ruchu krajowym - 1,1 mln), z czego 27 proc. stanowili pasażerowie tranzytowi. W całym 2017 roku było ich 24 proc.
W sierpniu br. Lotnisko Chopina obsłużyło 1,9 mln podróżnych, czyli o 12,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
"Wszystko wskazuje na to, że pozycja warszawskiego lotniska jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż wzrasta. To efekt realizowanej strategii rozwoju ruchu tranzytowego" - powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina Monika Zakrzewska.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. odprawiło 15,8 mln pasażerów - o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. W tegorocznym sezonie letnim port oferuje 123 połączenia regularne i 78 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ pad/
Komentarze