Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 12 mln pasażerów od stycznia do końca sierpnia br.

Warszawskie Lotnisko Chopina od stycznia do końca sierpnia br. obsłużyło blisko 12 mln pasażerów - poinformował w piątek port. To o 14 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub. r. Prawie 11 mln osób skorzystało z połączeń międzynarodowych.

Dla porównania, w pierwszych ośmiu miesiącach 2017 roku w ruchu międzynarodowym było 10,7 mln pasażerów (w ruchu krajowym - 1,1 mln), z czego 27 proc. stanowili pasażerowie tranzytowi. W całym 2017 roku było ich 24 proc.

W sierpniu br. Lotnisko Chopina obsłużyło 1,9 mln podróżnych, czyli o 12,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

"Wszystko wskazuje na to, że pozycja warszawskiego lotniska jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż wzrasta. To efekt realizowanej strategii rozwoju ruchu tranzytowego" - powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina Monika Zakrzewska.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. odprawiło 15,8 mln pasażerów - o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. W tegorocznym sezonie letnim port oferuje 123 połączenia regularne i 78 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ pad/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony