Przejdź do treści
Katastrofa Fokkera 100 w Kazachstanie (fot. avherald.com)
Źródło artykułu

Kazachstan: samolot, który się rozbił, miał ważny certyfikat do 20 maja 2020 r.

Samolot pasażerski Fokker-100 linii Bek Air, który rozbił się w piątek rano po starcie z lotniska w Ałma-Acie w Kazachstanie, miał certyfikat zdolności do lotu ważny do 21 maja 2020 roku – poinformowało w sobotę kazachskie MSW. W katastrofie zginęło 12 osób.

"Stwierdzono, że samolot, zbudowany w 1996 roku w Holandii, posiadał certyfikat zdolności do lotu do 21 maja 2020 roku" – podano. Według MSW "grupa śledczych pracuje na kilkoma wersjami przyczyn katastrofy, w tym awarii technicznej maszyny, warunków pogodowych a także ewentualnych błędów pilotażu".

Wydobyta z wraku samolotu czarna skrzynka ma być w sobotę przekazana do Moskwy w celu badania.

Samolot Fokker-100 linii lotniczych Bek Air, lecący z Ałma Aty do stołecznego Nur-Sułtanu, podczas startu po godzinie 7 rano (godz. 2 w Polsce) stracił wysokość, przebił betonowe ogrodzenie lotniska, po czym uderzył w dwukondygnacyjny budynek. Władze przekazały, że w budynku w momencie katastrofy nikogo nie było.

Na pokładzie maszyny znajdowało się 98 osób, w tym pięciu członków załogi. W katastrofie zginęło 12 osób, a rannych zostało 67. Obecnie w szpitalach znajduje się 47 osób.


Przeczytaj również:
Katastrofa Fokkera 100 w Kazachstanie - aktualizacja

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony